شناسهٔ خبر: 172687 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای خبر داد؛

آماده‌سازی مرز ریمدان برای استقبال از زائران اربعین حسینی

داریوش امانی آذربایجان شرقی رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای طی سفر به جنوب سیستان و بلوچستان و در بازدید میدانی از مرز ریمدان، از آمادگی این مرز برای استقبال از زائران اربعین خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از ایرانشهر، داریوش امانی با اشاره به افزایش چشمگیر تعداد زائران پاکستانی از مرز ریمدان در سال گذشته عنوان کرد: پیش‌بینی می شود که امسال نیز شاهد استقبال گسترده زائران از این مرز باشیم.

وی افزود: سال گذشته قریب به ۴۸ هزار زائر از مرز ریمدان عبور کردند و با توجه به این آمار، اقدامات گسترده‌ای برای بهبود زیرساخت‌های این مرز انجام شده است که یکی از مهم‌ترین این اقدامات، بازسازی جاده دسترسی به مرز است که در سیل اخیر خسارت دیده بود.

امانی افزود: همچنین پروژه احداث باند دوم این جاده که از سه سال پیش آغاز شده، با پیشرفت خوبی همراه بوده و امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۴ به بهره‌برداری برسد.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با تاکید بر اهمیت زیرساخت‌های جاده‌ای در تسهیل تردد زائران، گفت: با توجه به حجم بالای تردد از این مرز، طرح جامع پایانه مرزی ریمدان نیز در سال گذشته مصوب شد و عملیات اجرایی آن از نیمه دوم امسال آغاز خواهد شد که این طرح به طور چشمگیری به بهبود زیرساخت‌های پایانه و ارائه خدمات بهتر به زائران کمک خواهد کرد.

لازم بذکر است در این سفر که معاون توسعه مدیریت و منابع و جمعی از مدیران ستادی سازمان حضور داشتند، بازدید از کارگاه اورهال و بازسازی ماشین آلات راهداری جنوب استان، بازدید از محورهای حوزه جنوب استان و بازدید از زیرساخت های پایانه مرزی ریمدان انجام شد.