شناسهٔ خبر: 17275 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری جلسه کارگروه تخصصی مدیریت بحران در بخش حمل و نقل در راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری

نشست جلسه کارگروه تخصصی مدیریت مخاطرات و بحران در بخش حمل و نقل، بلایای جوی و طوفان، صبح امروز با حضور مدیرکل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری، روسای ادارات شهرستانی و سایر اعضای کارگروه در اداره کل راه و شهرسازی استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری، مسعود رئیسی با توضیحات در خصوص مدیریت ریسک و سامانه‌های پایش و هشدار میدانی مخاطرات طبیعی گفت: با توجه به این مطلب که استان چهارمحال و بختیاری جزء استان‌های اول در زمینه شاخص‌های تراکم گسل، شیب و مخاطرات زلزله بوده، نیاز به برنامه‌ریزی جهت نقاط بحرانی در سطح استان است.

مدیرکل هواشناسی استان با اعلام گزارشی از وضعیت هوای استان و بارش‌های اخیر در سطح استان عنوان کرد: تاکنون میانگین کل بارش در سطح استان ۲۷۴ میلیمتر است و تا نرمال سالیانه که برابر با ۵۹۱ میلیمتر است فاصله زیادی داریم.

مهرداد قطره سامانی با بیان این خبر که اداره کل هواشناسی استان آمادگی دارد گزارش شبانه‌روزی از اعلام وضعیت گردنه‌های استان بصورت ۶ ساعته و تا ۷۲ ساعت آینده را از طریق سامانه پیامکی سایت اداره کل و شبکه تلگرام را دارد.

در ادامه جلسه روسای ادارات شهرستانی گزارش کاملی از عملکرد حوزه شهرستانی مدیرکل مدیریت بحران استانداری را بیان و کمبوهای خود را در زمینه ماشین آلات مخصوصاً بیل مکانیکی و تجهیز راهدارخانه دانستند.

همچنین ستار فرهادی مدیریت بحران استانداری ضمن تقدیر و تشکر از زحمات اداره کل راه و شهرسازی استان تأکید کرد: با هماهنگی لازم با استاندار چهارمحال و بختیاری کمبود تجهیزات و ماشین آلات از محل اعتبارات سرفصل‌های مدیریت بحران جهت تجهیز راهدارخانه‌ها و تعمیر ماشین آلات بصورت ویژه پیگیری خواهد شد.

در پایان شهرام ندیمی مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان در پایان جلسه برای هماهنگی بیشتر ادارات شهرستانی با مدیریت راهداری تصریح کرد: باتوجه به محدودیت منابع مالی ادارات شهرستانی برنامه‌های کاری ۵ ساله خود را به ترتیب اولویت و جمع بندی اعلام نمایند تا بتوان نسبت به رفع نقاط بحرانی، نوسازی ماشین آلات راهداری و تجهیز راهدارخانه‌ها اقدام نمود.

نظر شما