شناسهٔ خبر: 172787 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تخصیص ۱۷۵ قطعه زمین به متقاضیان جوانی جمعیت در دزفول

ببینید | آیین تخصیص ۱۷۵قطعه زمین به متقاضیان طرح جوانی جمعیت در شورای اداری خوزستان مسئول پیگیری ویژه امور جوانی جمعیت اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان گفت: در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، ۱۷۵ قطعه زمین رایگان به متقاضیان طرح جوانی جمعیت در شهر دزفول اعطا شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)؛ امیرحسین جعفرزاده افشاری، مسئول پیگیری ویژه امور جوانی جمعیت اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان اظهار کرد: در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و بند چ تبصره ۱۳ قانون بودجه سال ۱۴۰۳ وزارت راه و شهرسازی مکلف است یک قطعه زمین به صورت رایگان در قالب شرایط مندرج در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به خانواده‌های دارای ۴ فرزند و بیشتر زیر ۲۰ سال اختصاص دهد.

وی افزود: آخرین نشست شورای اداری استان خوزستان در دولت سیزدهم شامگاه شنبه با حضور استاندار، جمعی از مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی در اهواز برگزار شد و در بخشی از این نشست، زمین رایگان ۲۰۰ متری در قالب «طرح جوانی جمعیت» به تعدادی از متقاضیان شهرستان دزفول اهدا شد.

جعفرزاده افشاری گفت: در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، ۱۷۵ قطعه زمین رایگان به متقاضیان طرح جوانی جمعیت در شهر دزفول اعطا شد.

مسئول پیگیری ویژه امور جوانی جمعیت اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان افزود: در حال حاضر در ۸ شهر استان، بیش از ۳ هزار قطعه زمین به متقاضیان این طرح تخصیص داده شده و در گام بعدی حدود ۱۵۰۰ قطعه در ۶ شهر استان واگذار خواهد شد.

وی ادامه داد: در شهرهای ماهشهر، دزفول، آبادان و خرمشهر زمین‌ها احصا شده و عملیات آماده سازی زمین‌ها هم پیشرفت خوبی داشته است.

جعفرزاده افشاری اضافه کرد: در هفته دولت مرحله جدیدی از واگذاری زمین به متقاضیان انجام می‌شود که عمده این واگذاری‌ها در شهرهای هم‌جوار با اهواز است که از ابتدای سال طرح آماده سازی و قطعه بندی زمین‌ها شروع شده است.

مسئول پیگیری ویژه امور جوانی جمعیت اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان افزود: بر اساس قانون طرح جوانی جمعیت، دو طیف از خانواده‌ها تحت پوشش طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت هستند؛ بخش اول خانواده‌های دارای سه فرزند، که تولد فرزند سومشان از ۲۴ مهرماه ۱۴۰۰ به بعد است و بخش دیگر خانواده‌های دارای چهار فرزند، که چهار فرزند زیر ۲۰ سال دارند. یعنی فرزند چهارم از تاریخ یک فروردین ۱۳۸۳ به بعد متولد شده باشد.