شناسهٔ خبر: 172905 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی شهری راه و شهرسازی استان خبر داد؛

تخصیص پروژه به یک‌هزار و ۳۵۰ نفر مددجوی بهزیستی در طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان

نوری رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی شهری راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در حال حاضر در استان اصفهان زمین به حدود یک هزار و ۳۵۰ نفر از مددجویان بهزیستی واجد شرایط تخصیص یافته است.

قدرت اله نوری رئیس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی شهری راه و شهرسازی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ در خصوص اقدامات به عمل آمده در راستای تامین مسکن مددجویان بهزیستی اظهار کرد: حدود ۱۲ هزار نفر از مددجویان بهزیستی در سامانه طرح نهضت ملی مسکن برای استان اصفهان اقدام به ثبت نام کردند.
 
وی افزود: با بررسی‌های به عمل آمده از متقاضیان ثبت نامی حدود ۹ هزار نفر دارای فرم "ج" سبز بودند و برای تشکیل پرونده مراجعه کردند که تا کنون تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ متقاضی تایید نهایی شدند.
 
رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی شهری راه و شهرسازی استان اصفهان بیان کرد: با توجه به اینکه در بعضی از شهرها زمین دولتی آماده داشتیم زمین به حدود یک هزار و ۳۵۰ نفر از مددجویان بهزیستی واجد شرایط تخصیص یافت.
 
وی افزود: در برخی شهرها نیز که با کمبود زمین مواجه بودیم در کمیته‌های مربوطه اراضی شناسایی شدند که در دست اقدام برای الحاق و نیز الحاق به محدوده شهری انجام شده است که در این رابطه مشاور در حال تهیه طرح بوده و پس از تهیه و سیر مراحل لازم واگذاری زمین به متقاضیان واجد شرایط انجام می‌شود.
 
نوری در خصوص تسهیلات و کمک‌های در نظر گرفته شده ویژه مددجویان بهزیستی در طرح نهضت ملی مسکن اظهار کرد: زمین در این طرح به‌صورت اجاره ۹۹ ساله واگذار می‌شود لذا یکی از کمک‌های دولت این است که قیمت زمین از قیمت تمام شده مسکن حذف می‌شود. همچنین ۵۵۰ میلیون تومان به هر واحد تعلق می‌گیرد و برای آورده اولیه نیز بر اساس تفاهم نامه‌هایی که با سازمان بهزیستی داشتیم، مددجویان بهزیستی که امکان پرداخت در موعد مقرر را نداشتند قبل از پرداخت آورده اولیه تخصیص پروژه شدند.
 
وی ادامه داد: از جمله موارد دیگری که با همکاری سازمان بهزیستی در نظر گرفته شد به خانوارهای دارای یک معلول مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان بلاعوض برای آورده این طرح تعلق می‌گیرد و برای ۲ فرزند معلول تا ۲۵۰ میلیون تومان آورده کمک می‌شود.
 
رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی شهری راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: مددجویان بهزیستی که متقاضی نهضت ملی مسکن هستند با توجه به اینکه در حال حاضر امکان ثبت نام در سامانه به‌صورت آنلاین میسر نیست لازم است با مراجعه به اداره بهزیستی محل سکونت درخواست و مدارک خود را ارائه دهند تا اقدامات لازم در این خصوص به عمل آید.