شناسهٔ خبر: 172983 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری همدان خبر داد؛

آغاز عملیات اجرایی بهسازی رویه آسفالت گردنه اسدآباد

مهندس آهکی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان از آغاز عملیات اجرایی بهسازی رویه آسفالت در گردنه اسدآباد به طول ۱۴ کیلومتر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی استان همدان مهرداد آهکی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان با اشاره به در پیش رو بودن ایام اربعین حسینی گفت: عملیات اجرای بهسازی رویه آسفالت، روکش آسفالت و تعریض گردنه اسدآباد هم اکنون با فعالیت ۵ اکیپ پیمانی و امانی آغاز شده است.

آهکی تصریح کرد: گردنه اسدآباد به طول ۱۴ کیلومتر یکی از مهم‌ترین کریدورهای استراتژیکی غرب کشور محسوب می‌شود و متصل کننده ترافیک عبوری استان‌های غربی به مرکز بوده و همچنین در مسیر راه کربلا قرار گرفته است.

وی ادامه داد: سال گذشته عملیات نصب نیوجرسی و سیستم روشنایی این گردنه به طول ۱۴ به اتمام رسید و در حال حاضر عملیات تعریض و بهسازی رویه آسفالت گردنه اسدآباد به طور ویژه در دستور کار اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان قرار دارد.

آهکی با اشاره به فعالیت ۴ اکیپ خط کشی در استان همدان اظهار کرد: خط کشی راه‌های شریانی، اصلی و مسیرهای منتهی به مرزهای سه گانه به سرعت در حال اجرا است و در تلاش هستیم در صورت تامین بموقع اعتبارات مورد نیاز تا قبل از شروع سفرهای اربعین حسینی تمامی محورهای شریانی و اصلی استان به‌صورت سه خطه خط کشی شوند.

وی در پایان یادآور شد: ۵ هزار و ۴۶۶ کیلومتر انواع راه در استان همدان وجود دارد که حدود ۲۰۰۰ هزار کیلومتر آن در مسیر راه کربلا قرار گرفته است.