شناسهٔ خبر: 173022 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آمادگی‌ناوگان حمل ونقل مسافری سیستان و بلوچستان برای جابه‌جایی زائران اربعین

ناوگان اتوبوسی سیستان و بلوچستان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان از آمادگی ناوگان حمل و نقل عمومی مسافربری این استان برای خدمت به زائران اربعین حسینی(ع) خبر داد. 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، ایوب کرد دیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان از آمادگی ناوگان حمل و نقل عمومی مسافربری این استان برای خدمت به زائران اربعین حسینی(ع) خبر داد و گفت: علاوه بر جابه‌جایی زائرین اربعین حسینی داخل استان، سیستان و بلوچستان همه ساله پذیرای زائرین اربعین حسینی کشور پاکستان است و در این راستا پایانه مرزی میرجاوه در شمال استان برای ورود زوار و عاشقان زیارت اباعبدالله الحسین (ع) در نظر گرفته شده است.
 
وی با تاکید بر اینکه در اربعین امسال نیز مانند سنوات گذشته از تمام ظرفیت ناوگان بخش مسافری برای ارائه خدمات هرچه مطلوب‌تر به زائران استفاده می‌شود بیان کرد: ۳۶۰دستگاه اتوبوس عملیاتی در استان برای جابجایی زائرین اربعین حسینی به مرزهای غربی پیش بینی شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، در این ایام جابه‌جایی زوار اربعین به‌گونه‌ای مدیریت خواهد شد که برای تردد مسافران به سایر مقاصد درون و برون استانی نیز خللی ایجاد نشود.
 
کرد با اشاره به اینکه به طرف پاکستانی اعلام شده که جهت جابه‌جایی زائران اربعین حسینی از ظرفیت ناوگان خودشان نیز استفاده شود تصریح کرد: در سال گذشته ۲۴ هزار و ۱۸۱ نفر زائر پاکستانی در قالب ۶۰۵ دستگاه اتوبوس ایرانی و همچنین ۲هزار و ۷۷۰زائر ایرانی توسط ۷۴دستگاه اتوبوس به مرزهای غربی و شهرهای مشهد و قم جابه‌جا شدند.

کرد در خاتمه یادآور شد: زائران می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و گران‌فروشی مراتب را از طریق سامانه تلفنی ۱۴۱ به صورت شبانه روزی منعکس کنند تا در اسرع زمان مورد رسیدگی قرار گیرد.