شناسهٔ خبر: 173083 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سهم ۲۰ درصدی تردد ناوگان سنگین در محورهای مواصلاتی استان اصفهان

سهم ۲۰ درصدی تردد ناوگان سنگین در محور‌های مواصلاتی استان اصفهان مدیر مرکز مدیریت راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان از سهم ۲۰ درصدی تردد ناوگان سنگین از کل تردد گزارش شده در جاده‌های استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ مریم تاکی اظهار کرد: با توجه به جمع بندی اطلاعات تردد ثبت شده در تیرماه سال جاری توسط سامانه‌های پلاک خوانی و تردد شماری برخط در محورهای مواصلاتی استان، متوسط تردد ساعتی به ۳۹۱ خودرو در ساعت رسیده است که نسبت به ماه قبل ۷ درصد کاهش داشته است. همچنین متوسط تردد روزانه وسایل نقلیه نسبت به بازه مشابه ماه گذشته حدود ۱۶ درصد کاهش یافته است.

مدیر مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان عنوان کرد: مجموع تردد ثبت شده از پلاک‌های مشاهده شده توسط سامانه‌های ثبت تخلف عبور و مرور تعداد ۳۰میلیون و۲۷۶هزار و ۱۸۸ خودرو بوده که مربوط به تعداد ۲میلیون و۷۴۵هزار و ۱۲۲ خودروی یکتا می‌باشد. مجموع تردد خودروهای پلاک استان اصفهان در سایر استان‌ها تعداد ۲۹میلیون و ۹۷۳هزار و ۶۰۹ پلاک، مربوط به ۲میلیون و۹۲۷هزار و ۵۴۸ خودروی یکتا است.

وی تصریح کرد: بیشترین تردد وسایل نقلیه در این ماه مربوط به روز ۱۴ تیرماه  با تردد یک میلیون و ۶۰ هزار و ۸۹۶ خودرو و کمترین تردد در تاریخ ۲۶ تیرماه با تردد ۶۸۲ هزار و ۸۹۰ وسیله نقلیه بوده است. همچنین ساعت اوج تردد روز سه‌شنبه ۱۹ تیرماه ساعت ۱۷ تا ۱۸ با تعداد ۷ هزار و ۱۷۶ تردد در ساعت گزارش شده است.

تاکی با اشاره به کاهش یک درصدی میزان تردد ورودی به استان و همچنین کاهش ۳ درصدی تردد خروجی استان در تیرماه ماه نسبت به خرداد  بیان کرد: تعداد تردد ورودی به استان از ۲میلیون ۹۲۰ هزار و ۴۳۲ تردد در خرداد ماه به ۲میلیون و ۸۸۵هزار و ۸۷۸ و خروجی از استان از ۲میلیون و ۸۶۳هزار و ۶۲۶ تردد به ۲میلیون و ۷۸۳هزار و ۲۹۱ در تیرماه رسیده است.

مدیر مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان افزود: درصد تردد ناوگان سنگین حدود ۲۰ درصد از کل تردد گزارش شده است که نسبت به ماه قبل حدود ۵ درصد افزایش یافته است. همچنین سرعت متوسط در محورهای استان در تیر ماه ۹۰ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است که نسبت به ماه قبل ۲ درصد افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین تردد به ترتیب در محورهای ۵ شهرستان اصفهان، فلاورجان، شهرضا، تیران و کرون و شاهین شهر و میمه به ثبت رسیده است. بیشترین متوسط سرعت به ترتیب در محورهای ۵ شهرستان اردستان، گلپایگان، بوئین و میاندشت، نطنز و زرین شهر به ثبت رسیده است.

تاکی افزود: بیشترین تردد به ترتیب در محورهای اصفهان-بهارستان(رفت و برگشت)، آزادراه اصفهان- زرین شهر(فلاورجان)(رفت و برگشت)، اصفهان – شهرضا (سه راهی مبارکه)(رفت و برگشت)، تیران – نجف آباد (رفت و برگشت) و کمربندی شرق اصفهان (جاده نائین – سپاهان شهر)(رفت و برگشت) گزارش شده است.

مدیر مرکز مدیریت راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان درخصوص تردد ناوگان سنگین عنوان کرد: بیشترین درصد تردد ناوگان سنگین به ترتیب در محورهای رامشه – ابرکوه (رفت و برگشت)، نائین – سجزی(متناظر توزین) (رفت و برگشت)، مورچه خورت- میمه (سه راهی نطنز – مورچه خورت) (رفت و برگشت)، اصفهان – مورچه خورت (پلیس راه) (رفت و برگشت) و جاده قدیم کاشان – قم (کاشان – سن سن) (رفت و برگشت) ثبت شده است.

وی ادامه داد: بیشترین درصد متخلف سرعت نیز در محورهای نائین – اردستان (سه راهی اردستان) (رفت و برگشت)، خمین – گلپایگان (رفت و برگشت)، الیگودرز – داران (بوئین میاندشت - داران) (رفت و برگشت)، زرین شهر- سفید دشت (رفت و برگشت) و فرودگاه - اصفهان (قهجاورستان) (رفت و برگشت) ثبت شده است.

تاکی با بیان این که ۴۷درصد از پلاک‌های مشاهده شده در استان در تیر ماه مربوط به تردد پلاک‌های بومی بوده است و پلاک‌های استان‌های تهران، فارس،چهارمحال بختیاری، یزد و خوزستان به ترتیب با ۱۶ ،۶، ۵، ۴ و ۳ درصد بیشترین سهم تردد غیر بومی را در استان اصفهان داشته اند.

وی تصریح کرد: پراکنش خودروهای پلاک اصفهان به ترتیب در استان‌های قم، تهران، مرکزی، چهارمحال بختیاری و فارس به ترتیب ۱۴ ، ۱۳، ۱۰، ۹ و ۸ درصد می باشد.

مدیر مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: ۵۰ درصد پلاک غیربومی در تیر ماه سال جاری ماندگاری کمتر از یک روز در استان اصفهان داشته اند و سهم ماندگاری یک تا ۳ روز  و  ۳ تا ۷ روز برای خودروهای غیر بومی به ترتیب ۱۹ و ۱۶ درصد بوده است.