شناسهٔ خبر: 173244 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

دبیر کارگروه کنترل و تنظیم بازار املاک و مستغلات اعلام کرد؛

فعالیت ۵ هزار بنگاه معاملات املاک غیرمجاز در شهر تهران

یاسر دستمالچیان دبیر کارگروه کنترل و تنظیم بازار املاک و مستغلات با تاکید بر اینکه ثبت رسمی معاملات خرید و فروش و اخذ کد رهگیری برای معاملات ضروری است از فعالیت بیش از ۵ هزار بنگاه معاملات املاک غیرمجاز در سطح شهر تهران خبر داد.

یاسر دستمالچیان دبیر کارگروه کنترل و تنظیم بازار املاک و مستغلات در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص اخباری مبنی بر وجود ۲ هزار و ۵۰۰ بنگاه مشاور املاک غیرمجاز در سطح شهر تهران توضیحاتی ارایه کرد و گفت: به تازگی اعلام شده که ۱۲ هزار بنگاه مشاور املاک مجاز و ۲ هزار و ۵۰۰ بنگاه غیرمجاز در سطح شهر تهران وجود دارد که به نظر می رسد این آمار در خصوص غیرمجازها چندان با واقعیت منطبق نباشد. طبق اعلام اتحادیه مشاوران املاک در سال گذشته یکهزار و ۲۰۰ بنگاه مشاور املاک در سطح شهر تهران وجود داشته است این در حالی است که طبق بررسی‌های انجام شده هم‌اکنون در شهر تهران بیش از ۵ هزار بنگاه مشاور املاک غیرمجاز در حال فعالیت است.

دبیر کارگروه کنترل و تنظیم بازار املاک و مستغلات بار دیگر بر ثبت رسمی معاملات خرید و فروش و همچنین اجاره تاکید کرد و افزود: مشاهده می شود برخی به خلاف نسبت به کد فروشی در پیشوا، قرچک و ورامین اقدام کرده اند که ضرورت دارد تا به این قبیل فعالیت های خلاف قانون و غیرمجاز پایان دهند.

دستمالچیان افزود: طبق آمارها بیش از ۵ هزار بنگاه مشاوره املاک غیرمجاز در سطح شهر تهران وجود دارد که در استان تهران این رقم بسیار بیشتر ثبت شده است و یکی از مشکلات  این تعداد از غیر مجازها، فرار مالیاتی گسترده ای است که در این حوزه شکل گرفته است. بنابراین ما آمادگی داریم تا در طرح مشترکی با سازمان امور مالیاتی نسبت به برخورد با واحدهای غیر مجاز اقداماتی را انجام بدهیم.