شناسهٔ خبر: 173482 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پیش بینی تردد بیش از ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار زائر اربعین از ۶ پایانه‌ مرزی کشور

سیستان دبیر ستاد اربعین وزارت راه و شهرسازی گفت: با افزایش ۱۵ درصدی پیش بینی شود در سال جاری بیش از چهار میلیون و ۶۰۰ هزار زائر از ۶ پایانه مرزی کشور تردد کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، حسین مذنب در بازدید از پایانه مرزی میرجاوه گفت: همزمان با نزدیک شدن به اربعین حسینی به دستور وزیر راه و شهرسازی طی چند روز اخیر از ۸ پایانه مرزی کشور در غرب و جنوب شرق کشور بازدید داشتیم.

وی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی با تمام امکانات در سازمان ها و شرکت های زیر مجموعه به ویژه ادارات کل راه و شهرسازی و راهداری و حمل و نقل جاده ای در حال بسیج کردن امکانات است تا اربعین امسال با بیشترین سهولت و کمترین مشکل برگزار شود و مردم از تسهیلات بهتری استفاده کنند.

دبیر ستاد اربعین وزارت راه و شهرسازی گفت: در مرزهای شرقی کشور یعنی ریمدان و میرجاوه در سال جاری همانند سال گذشته هموطنان گرامی میزبان بیش از ۱۰۰ هزار نفر از زوار کشور پاکستان هستند که این مهم سبب شد امروز بازدید از مرزهای شرقی کشور در این استان داشته باشیم.

مذنب تاکید کرد: در این راستا بعد از بازدید انجام شده مشاهده شد جز مجموعه وزارت راه و شهرسازی سایر دستگاههای متولی تمرکز خود را در مرزهای شرقی نگذاشته اند در حالی که نیاز است برای تامین ناوگان هوایی و جاده‌ای برای انتقال زوار پاکستانی به مرزهای غربی و نیز پذیرایی از این عزیزان که سفر طولانی تری را تا رسیدن به مقصد طی می کنند، کمک شود.

وی بر همکاری و مساعدت برای فراهم شدن زمینه رفاه بیشتر زوار پاکستانی در سیستان و بلوچستان تاکید کرد و گفت: درخواست می شود دستگاههای متولی در این موضوع مهم حداکثر امکانات و توان خود را پای کار آورند تا میزبانی از زوار خارجی به بهترین نحو انجام شود.

مذنب افزود: ستاد اربعین مرکزی و کمیته حمل و نقل و سوخت وزارت راه و شهرسازی از ماهها قبل تدابیر را پیش بینی کرده که با وجود محدودیت ناوگان هوایی، ریلی و جاده ای که داریم باز هم ظرفیت را به نسبت سال گذشته افزایش داده است.

دبیر ستاد اربعین وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد: هر ساله با وجود گرمای شدید هوا بازهم شاهد افزایش شور حسینی برای زیارت کربلای معلی هستیم که این وظیفه ما را سنگین می کند تا با تمام امکانات عمومی، دولتی و حتی مردمی بهترین خدمات ارائه داده شود.

وی با اشاره به جابه‌جایی زوار پاکستانی اربعین از طریق ناوگان هوایی گفت: سالهای گذشته مجموعه های نیروهای مسلح کمک کننده این بخش بودند تا انتقال زوار به بهترین نحو انجام شود و امسال نیز معاون اول سابق رئیس جمهور از ماه‌های قبل دستور داده بودند که ناوگان هوایی نظامی آماده جابه‌جایی زوار باشند.

دبیر ستاد اربعین وزارت راه و شهرسازی گفت: همچنین در زمینه ناوگان ریلی هم با کمبود ناوگان روبه رو هستیم اما مدیر عامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی قول دادند در ایام اربعین ناوگان را افزایش دهند.

مذنب گفت: با رایزنی مسئولان کشوری امسال مقرر شد ۱۰۰ هزار نفر زائر پاکستانی از کشور همزمان با اربعین به کشور عراق سفر کنند اما وزارت امور خارجه تاکید کرد که فقط زوار پاکستانی که ویزایی عراق را دارند ویزای ایران را بگیرند.

وی گفت: امسال پیش بینی می شود شاهد افزایش ۱۵ درصدی زوار کشور به کربلای معلی همزمان با اربعین حسینی باشیم و رئیس جمهور محترم نیز تاکید کرد که موانع و مشکلات با سرعت بیشتری حل شود.