شناسهٔ خبر: 173778 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رونق تولید مسکن در گلستان با مشارکت مردم

راه وشهرسازی گلستان مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گفت: استان گلستان در تولید مسکن به روش خودمالک و گروه ساخت اقدامات اثرگذاری داشته که با مشارکت مردم تولید مسکن در استان رونق بیشتری از قابل خواهد یافت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، نشست خبری سید محمد حسینی، مدیرکل راه و شهرسازی گلستان با اصحاب رسانه استان به مناسبت هفته خبرنگار برگزار شد.

حسینی در ابتدای این جلسه ضمن تشکر از اقدامات خبرنگاران گلستانی در تبیین عملکرد راه و شهرسازی گلستان در حوزه‌های راه و مسکن، اظهار کرد: خبرنگاران حلقه واصله بین مردم و دولت هستند و تلاش شما برای بیان خدمات دولت ارزشمند است.

وی ایجاد ارتباط بین مردم و مسئولان برای رفع مشکلات موجود در سطح جامعه را رسالت اصلی جامعه خبری عنوان کرد و افزود: بدیهی است که با همکاری بین خبرنگاران و دولتمردان چالش‌های موجود در جامعه به حداقل می‌رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در ادامه به تشریح عملکرد اداره کل راه و شهرسازی در حوزه مسکن پرداخت و گفت: علی رغم اراضی با ارزش در گلستان و کمبود زمین‌های مورد نیاز برای تولید مسکن، بیش از ۸۰ درصد از تعهد سه ساله ما در تولید مسکن تحقق یافته است.

حسینی همچنین گفت: در حال حاضر بیش از ۵۸ هزار پروانه ساخت مسکن در گلستان صادر و بالغ بر ۳۹ هزار واحدی مسکونی به مرحله ساخت رسیده است.

وی افزود: یکی از اصلی‌ترین فاکتورها در تولید مسکن تزریق منابع مالی به پروژه‌ها است و برای افزایش تولید مسکن در استان همکاری و همراهی بانک‌ها ضرورت دارد.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: علی رغم موانع موجود، با اهتمام و همکاری دستگاه‌های متولی، بیش از ۸۰۰ هکتار زمین در گلستان برای ساخت مسکن تامین شده و از ظرفیت مالکین حقیقی نیز برای تامین زمین استفاده خواهیم کرد.

حسینی همچنین گفت: استان گلستان در تولید مسکن به روش خودمالک و گروه ساخت اقدامات اثرگذاری داشته که با مشارکت مردم تولید مسکن در استان رونق بیشتری از قابل خواهد یافت.

وی همچنین استفاده از ظرفیت بازآفرینی شهری را در تولید مسکن موثر دانست و گفت: با توجه به وجود زیرساخت‌های موجود در این محلات، هزینه‌های ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده به کمترین میزان می‌رسد که این موضوع می‌تواند موجب رونق تولید مسکن در استان شود.