شناسهٔ خبر: 174212 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ورود بیش از ۷ هزار زائر پاکستانی اربعین حسینی از طریق پایانه مرزی میرجاوه در سیستان و بلوچستان 

زوار پاکستانی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان از ورود ۷ هزار و ۳۷۶ نفر زائر پاکستانی از طریق پایانه مرزی میرجاوه در بازه ی زمانی ۱۶ لغایت ۲۴ مرداد ماه سالجاری به کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، ایوب کرد با اشاره به اینکه در چند روز آتی شاهد افزایش ورود زائرین کشور پاکستان خواهیم بود و در این راستا همه دستگاه ها پای کار هستند تا خدمات دهی مطلوب به زوار اباعبدالله الحسین (ع) صورت گیرد، اظهار کرد: از مجموع ۷ هزار و ۳۷۶ زائر تعداد ۵ هزار و ۶۰۳ نفر مسافر با ۱۲۱ دستگاه اتوبوس پاکستانی و هزار و ۷۷۳ نفر نیز به صورت پیاده بوده اند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه تمام زیر ساخت‌ها و امکانات جاده‌ای، خدمات بین راهی برای زوار اربعین در استان فراهم است، تصریح کرد: طرح توسعه سالن مسافری، مه پاش ها، افزایش آیس بانک ها، نصب سایبان ها و همچنین افزایش سیستم های خنک کننده با توجه به گرمای بالای ۵۰ درجه در نقطه صفر مرزی خصوصا در مرداد ماه سال جاری را از جمله اقدامات و فعالیت های صورت گرفته در راستای ارتقای خدمت رسانی به زائرین اربعین حسینی(ع) عنوان کرد.

کرد در خاتمه یادآور شد: خدمت رسانی به زوار حسینی را از وظایف خود می‌دانیم و ارائه خدمات به زائران اباعبدالله الحسین(ع) در بهترین حالت باید انجام شود و در این راستا هرآنچه که در توان داریم برای خدمات دهی به زوار اربعین حسینی به کار خواهیم بست.

 گفتنی است؛ سیستان و بلوچستان از طریق دو مرز میرجاوه و ریمدان، دروازه اصلی ورود زائران غیر ایرانی اربعین حسینی به کشور است که بیش از سایر نقاط کشور، پذیرای زائران اربعین حسینی خارجی بوده و از این روی، امکانات و زیرساخت‌های لازم در این منطقه هر سال رو به افزایش است.