شناسهٔ خبر: 174503 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آماده سازی و روکش آسفالت ۴ کیلومتر از راه‌های ارتباطی منتهی به پایانه مرزی چذابه

چزابه رئیس اداره نظارت بر ساخت راه‌های اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از آماده سازی و روکش آسفالت بیش از ۴ کیلومتر از راه‌های ارتباطی منتهی به پایانه مرزی چذابه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)، رسول کریمی، رئیس اداره نظارت بر ساخت راه‌های اداره کل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به اهمیت توسعه راه‌های ارتباطی منتهی به پایانه مرزی چذابه برای تسهیل تردد زوار اربعین حسینی اظهار کرد: این اداره کل علاوه بر وظیفه ذاتی خود مبنی بر توسعه راه‌های ارتباطی بین شهری، ساماندهی راه‌های ارتباطی به پایانه مرزی چذابه را نیز انجام داده است.

وی افزود: محور اهواز، سوسنگرد، چذابه (محور طریق الحسین) یکی از محورهای مهم و استراتژیک استان در خصوص حمل کالا از طریق پایانه چذابه و جابه‌جایی زوار اربعین و کاروان‌های راهیان نور است، طول کل این محور ۱۱۵ کیلومتر است که تاکنون بیش از ۹۵ درصد آن چهارخطه و زیر بار ترافیک رفته است.

کریمی اظهار داشت: در محدوده پایانه مرزی چذابه برای رفاه حال زوار اربعین چند پروژه راه‌سازی کوچک را انجام داده ایم.

رئیس اداره نظارت بر ساخت راه‌های اداره کل راه و شهرسازی خوزستان ادامه داد: بهسازی و روکش آسفالت جاده مین زدایی، آماده سازی و روکش آسفالت جاده تاکسیرانی، دوربرگردان مسیرهای منتهی به پایانه و پارکینگ از جمله این پروژه‌ها هستند.

وی اعتبار هزینه شده برای این پروژه‌ها را ۴۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: اعتبار این پروژه‌ها از محل اعتبارات ملی تامین شده است.

کریمی اظهار کرد: تمام تلاش خود را برای خدمت رسانی مطلوب به زوار اربعین حسینی انجام می‌دهیم و از همه ظرفیت‌های موجود بهره خواهیم گرفت تا سفری ایمن را برای زوار مهیا کنیم.

بر اساس این گزارش سه محور اهواز - خرمشهر، اهواز - چذابه و شوش - بستان مسیر تردد زائران اربعین حسینی بوده که هر سه طرح، جزو طرح‌های ملی استان به شمار می‌روند.