شناسهٔ خبر: 17494 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ديدار با معاون استاندار گلستان مطرح شد:

توسعه زيرساخت‌ها، نگاه ويژه به مقوله شهرسازی و اهميت به بافت‌های تاريخی

دیدار معاون هماهنگي امور عمراني استانداري گلستان با بيان اهميت و نقش حوزه راه و شهرسازي به عنوان يكي از محورهاي مهم در توسعه پايدار گفت: تقويت زيرساخت‌هاي اين حوزه بخصوص در شمال استان و نگاه ويژه به مقوله شهرسازي و اهميت به بافت‌هاي تاريخي از مولفه‌هاي مهم رشد و شكوفايي استان در اين بخش است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان، رضا مروتي روز چهارشنبه در نشست با مديركل و مديريت‌هاي راه و شهرسازي استان، افزود: براي دستيابي به اهداف و سند جامع استان نيازمند تغيير نگرش‌ها در بخش هاي مختلف اداري و اجرايي و فرهنگ سازي و نهادينه كردن آنها هستيم.

وي ادامه داد: تفكيك بافت تاريخي از بافت فرسوده و تقويت اين بخش از ديگر موضوعات مهمي است كه بايد بيش از گذشته بدان پرداخته شود.

معاون استاندار گلستان، گستردگي موضوعات مشترك في ما بين حوزه اين معاونت و اداره كل راه و شهرسازي را به عنوان يك موقعيت محسوب كرد و گفت: تحقق اهداف اين بخش‌ها، تعامل و همكاري بيش از پيش و خرد جمعي را مي‌طلبد.

ابراهيم مبارك قدم مديركل راه و شهرسازي گلستان نيز در اين ديدار با ارائه گزارشي از وضعيت راه‌ها و بخش مسكن و شهرسازي، گفت: با جديت به دنبال مديريت بهينه و صحيح راه‌ها و اراضي به عنوان دو محور اصلي توسعه هستيم اما به دليل شرايط خاص زيست محيطي و اقليمي حاكم بر استان، اين هدف بدون تعامل و هماهنگي بين دستگاهي، خرد جمعي و بهره‌مندي از توان بخش خصوصي ميسر نخواهد بود.

وي افزود: برنامه‌ريزي و اولويت‌بندي‌هايي براي تحقق و شكوفايي هر چه بيشتر اين دو محور توسعه در استان در قالب برنامه‌هاي كوتاه مدت، ميان مدت و بلند مدت در حال انجام است.

مبارك قدم با تاكيد بر نقش بخش خصوصي در ايجاد و تكميل زيرساخت‌هاي مورد نياز توسعه استان و همچنين سرمايه‌گذاري در پروژه‌هاي عظيم راهسازي گفت: احداث كريدور ارتباطي نوكنده به آشخانه از مسايل اساسي توسعه استان است كه بيش از پيش دنبال مي‌شود.

بررسي‌هاي لازم براي جذب و توزيع اعتبارات و استفاده از منابع مالي جديد نظير فاينانس و بانك توسعه اسلامي و همچنين، استفاده از توان پيمانكاران بومي و ملي جهت اجراي پروژه‌ها و توسعه استان از موارد ديگري بود كه در اين ديدار به آن اشاره شد.

اين ديدار به منظور هماهنگي‌هاي موثر با واحدهاي تابعه و دستيابي به اهداف تعيين شده راه و شهرسازي و برنامه‌هاي توسعه‌اي استان در محل سالن جلسات معاونت هماهنگي امور عمراني استانداري گلستان صورت گرفت.

نظر شما