شناسهٔ خبر: 175302 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ثبت بیش از ۲۵ میلیون تردد بین استانی در محورهای مواصلاتی مازندران

مازندران جهانیان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران از ثبت بیش از ۲۵ میلیون تردد طی پنج ماه نخست سال جاری در سطح محورهای مواصلاتی استان مازندران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از مازندران، حسن جهانیان خاطر نشان کرد: برابر آمار بدست آمده از ۱۱۲ سامانه تردد شماری منصوب در محورهای استان مازندران طی پنج ماه نخست سال ۱۴۰۳ بیش از ۲۵ میلیون از انواع وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی استان در حال تردد بوده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تغییر چندانی نداشته است.

وی تصریح کرد: تردد در محورهای مواصلاتی استان با استان‌های مجاور در مرداد ماه سال جاری در مقایسه با  مدت مشابه سال گذشته بیش از ۳ درصد کاهش داشته و به بیش از ۵ میلیون تردد رسیده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان افزود: طی پنج ماه نخست سال جاری به طور متوسط در هر ساعت در حدود ۵۸۷۵ وسیله نقلیه سنگین در استان در حال تردد بوده اند که این میزان از تردد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیش از ۹ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: پرترددترین محورهای استان، محورهای ساری به قائمشهر، بابل به آمل، بابل به قائمشهر در طی مرداد ماه سال جاری بوده است.

گفتنی است پرترددترین ساعات روز نیز معمولا بین ساعات ۱۸ الی ۱۹ بوده است.