شناسهٔ خبر: 175372 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد؛

تأمین زمین برای ساخت ۱۰۳ هزار واحد مسکن نهضت ملی در اصفهان

حمید رضا فلاح چم اسمانی / اصفهان معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان از تأمین زمین برای ساخت ۱۰۳ هزار واحد مسکن نهضت ملی در اصفهان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ حمیدرضا فلاح معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در حاشیه آیین بهره‌برداری از ساختمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان شعبه شهر جدید بهارستان اظهار کرد: به همت مجموعه هیأت مدیره این دوره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان اتفاق خوبی رقم خورد و ساختمان شعبه بهارستان به بهره‌برداری رسید.  

وی در ادامه با اشاره به وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در سطح استان اصفهان افزود: سهم استان اصفهان در طرح نهضت ملی مسکن معادل ۲۴۳ هزار واحد طی چهار سال است.  

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان اضافه کرد: معتقد هستیم که وجود ساختمان نظام مهندسی در ارتقا دانش مجموعه مهندسی نقش به سزایی داشته و مهندسان در توسعه صنعت ساخت و ساز مهمترین وظیفه را در ارتقای کیفیت ساختمان دارند.  

وی ادامه داد: از ۲۴۳ هزار واحد مسکن سهمیه استان اصفهان در طرح نهضت ملی مسکن برای ساخت ۱۰۳ هزار واحد تاکنون زمین تأمین شده، مابقی ۴۵ هزار واحد در قالب خود مالکی و ۳۵ هزار واحد در قالب احیای بافت‌های ناکارآمد و فرسوده شهری اجرا می‌شود.  

فلاح گفت: ساخت قریب به ۱۹ هزار واحد در شهر جدید بهارستان پیش‌بینی شده که برای حدود ۸۰ درصد معادل ۱۶ هزار واحد این ساختمان‌ها زمین تأمین شده است.  

وی بیان کرد: اهمیت بیشتر پروژه نهضت ملی مسکن این است که برخلاف طرح مسکن مهر، با تجربه‌ای مناسب وارد فاز اجرایی طرح نهضت ملی می‌شویم و انتظار داریم مجموعه نظام مهندسی بهارستان به عنوان بخش نظارت کننده با دقت، همت و تعهد بر کیفیت ساخت و سازها نقش خود را ایفا کنند.