شناسهٔ خبر: 176159 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

انجام تعمیرات دوره‌ای زیرآبی ۶۳ فروند بویه در آب‌های هرمزگان

بویه اقیانوسی معاون فنی و نگه‌داری اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: عملیات تعمیرات زیرآبی تعداد ۶۳ فروند بویه مستقر در آب‌های این استان از ابتدای شهریور ماه جاری آغاز شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان مهدی بروغنی از عملیات تعمیرات زیرآبی تعداد ۶۳ فروند بویه مستقر در آب‌های این استان از ابتدای شهریور ماه جاری خبر داد و گفت: با توجه به پراکندگی جغرافیایی محل قرارگیری این تعداد بویه پیش‌بینی می‌شود این عملیات تا پایان شهریورماه ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان به منظور تامین ایمنی عبور و مرور شناورهای در حال تردد در آب‌های تحت حاکمیت خود ۱۴۰ علامت کمک ناوبری شامل ۶۳ فروند بویه و ۷۷ دستگاه علامت ثابت پیش‌بینی و مستقر کرده است.

معاون فنی و نگه‌داری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: به منظور حفظ آماده به‌کاری حداکثری این علائم انواع مختلفی از سرویس‌های دوره‌ای شامل سرویس‌های ماهانه، شش‌ماهه و سالانه توسط کارکنان متخصص حوزه و شناور بویه‌گذار حجاز ۶۶ و مولتی کت‌های مراد انجام می‌شود.

گفتنی است؛ بویه از جمله ابزارهای کمک ناوبری است که برای علامت‌گذاری کانال‌ها، نقاط مبنای مهم، نزدیکی به بندرگاه، خطرها، کشتی‌های غرق شده و مناطق با اهمیت ویژه به کار می‌رود. این وسیله برای علامت‌گذاری خطوط عبور و مرور در گذرگاه‌های آبی باریک و پرازدحام که مشمول مقررات عبور و مرور هستند، استفاده می‌شود.