شناسهٔ خبر: 176199 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون اداره کل راه و شهرسازی خوزستان:

منازل واقع در پهنه‌ پرخطر منبع آب اهواز جابه‌جا می‌شود

تحویل ۱۰۰ واحد مسکن به ساکنان منطقه منبع آب اهواز معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: منازل ساکنان در پهنه‌ پرخطر منطقه منبع آب اهواز جابه‌جا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)، محمد جامع، معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان، با اشاره به اهمیت جابه‌جایی منازل ساکنان در پهنه پرخطر منطقه منبع آب اهواز اظهار کرد: با توجه به وضعیت ساخت‌وسازهای موجود در اهواز مولفه‌ای تحت عنوان پهنه خطر و خطرات احتمالی بد مسکنی مطرح شده است که این مسئله به دلیل شرایط مکانیک خاک منطقه به ویژه در منطقه منبع آب است.

وی با اشاره به اقدام به شناسایی واحدهای ناکارآمد و پهنه خطر افزود: مراتب را به صورت مکتوب به شهرداری اهواز به عنوان متولی بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها برای رفع خطر و پیش‌بینی‌های لازم اعلام کرده‌ایم.

معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه عضو ستاد بازآفرینی خوزستان هستیم در قالب نوسازی مسکن اقدام به ساخت مسکن برای بخشی از ساکنان منبع آب کرده‌ایم، اما انتظار داشتیم در این فرایند شهرداری‌ها و سایر دستگاه‌های خدمات رسان همکاری بهتری داشته باشند.

جامع عنوان کرد: تاکنون اقدام به احداث ۲۳۰ واحد برای جابه‌جایی برخی خانوارهای ساکن در پهنه خطر منبع آب کرده‌ایم که این واحدها بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.