شناسهٔ خبر: 176348 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

عملیات اجرایی بیش از ۱۳۱ هزار واحد نهضت ملی مسکن در خوزستان آغاز شد

پیشرفت فیزیکی نهضت ملی مسکن سمنان مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در سفر به استان خوزستان مجموع عملکرد این استان در طرح نهضت ملی مسکن را ۱۳۱ هزار و ۷۹۶ واحد دانست و گفت: عملیات اجرایی بیش از ۵۸ هزار واحد نهضت ملی مسکن در استان آغاز شده و زمین مستعد برای ۷۳ هزار واحد مسکونی هم آماده شده و در حال شروع است. 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان ملی زمین و مسکن، ارسلان مالکی معاون وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان خوزستان و ضمن بازدید از پروژه‌های نهضت ملی مسکن این استان افزود: از مجموع ۵۸ هزار واحد مسکن این استان ۱۵ هزار و ۶۰۰ واحد مسکن شهری، ۹ هزار واحد شهری دارای تسهیلات خودمالکی، ۱۰ هزار و ۸۰۰ واحد بازسازی شده توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بیش از ۱۹ هزار واحد نوسازی مسکن توسط شرکت بازآفرینی شهری آغاز شده است.

وی در ادامه اعلام کرد: در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت، بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی به متقاضیان واجد شرایط واگذار شده است. 

وی همچنین اظهار کرد: اراضی مناسب برای ۵۱ هزار و ۱۲۴ واحد جهت پروژه‌های مسکن حمایتی شهری و جوانی جمعیت و همچنین اراضی لازم برای ۱۴ هزار و ۵۰۰ واحد در قالب دهکده‌های شهری توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در استان در حال آغاز است. 

به گفته مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از ۲۲ هزار و ۵۰۰ متقاضی تایید نهایی شده مسکن حمایتی در استان خوزستان برای ۲۱ هزار نفر پروژه تخصیص داده شده و ۲ هزار و ۶۰۰ متقاضی افتتاح حساب کرده و ۳ هزار و ۵۰۰ متقاضی افتتاح حساب تحت پوشش هم در استان وجود دارند. 

اولین سفر استانی ارسلان مالکی معاون وزیر راه و شهرسازی در دولت چهاردهم به خوزستان و بررسی عملکرد این استان در طرح نهضت ملی مسکن بوده است.