شناسهٔ خبر: 176438 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان خبر داد؛

اخذ پروانه ساختمانی بیش از ۳۱ هزار واحد نهضت ملی مسکن در اصفهان 

حمید رضا فلاح چم اسمانی / اصفهان معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان از اخذ پروانه ساختمانی برای بیش از ۳۱ هزار و ۱۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ حمیدرضا فلاح معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن استان اظهار کرد: از افزون بر ۴۶۰ هزار متقاضی ثبت نامی طرح نهضت ملی مسکن در سطح استان اصفهان، بیش از ۱۵۷ هزار متقاضی حائز شرایط فعال هستند.
 
وی با بیان اینکه در حال حاضر از این تعداد بالغ بر ۱۳۰ هزار متقاضی تأیید نهایی شده‌اند، افزود: تاکنون برای بیش از ۴۶ هزار متقاضی تخصیص پروژه انجام شده است.
 
معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان کرد: در سامانه طرح‌های حمایتی تولید مسکن و در سطح شهرهای استان اصفهان تاکنون تعداد بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ پروژه نهضت ملی مسکن تعریف شده است که بر این اساس در مجموع افزون بر ۵۲ هزار واحد در این پروژه‌ها قابل تخصیص به متقاضیان خواهد بود.
 
فلاح اضافه کرد: قرارداد با سازنده برای بیش از ۴۶ هزار و ۴۰۰ واحد منعقد و از این تعداد برای افزون بر ۲۴ هزار و ۱۰۰ واحد آن قرارداد مشارکت مدنی با بانک‌های عامل تنظیم شده است.
 
وی گفت: با پیگیری‌های انجام شده تاکنون پروانه ساختمانی بالغ بر ۳۱ هزار و ۹۰۰ واحد اخذ شده و با تلاش‌های به عمل آمده در حال حاضر فونداسیون بیش از ۱۷ هزار واحد اتمام یافته همچنین عملیات اجرای اسکلت و سقف افزون بر ۹ هزار و ۸۰۰ واحد به پایان رسیده است.
 
معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در ادامه در خصوص وضعیت اجرای طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اظهار کرد: در استان اصفهان تاکنون در مجموع بیش از ۲۶ هزار و ۸۰۰ متقاضی (خانوارهایی که فرزند سوم به بعدشان پس از ۲۴ مهرماه ۱۴۰۰ متولد شده‌اند و خانوارهای دارای ۴ فرزند زیر ۲۰ سال) برای بهره‌مندی از مزایای این قانون اقدام به ثبت نام کرده‌اند.
 
وی با بیان اینکه برای بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ متقاضی قرعه کشی جهت تخصیص زمین انجام شده است، گفت: از این میزان بیش از ۱ هزار نفر مربوط به خانوارهای دارای ۴ فرزند و مابقی خانوارهایی که فرزند سوم به بعدشان پس از ۲۴ مهرماه ۱۴۰۰ متولد شده؛ بودند.
 
فلاح خاطرنشان کرد: ثبت نام متقاضیان از طریق سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir در قسمت جوانی جمعیت انجام می‌شود.