شناسهٔ خبر: 176627 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری نخستین همایش یاوران حمل و نقل ایمن در شهرستان نجف آباد

برگزاری نخستین همایش یاوران حمل و نقل ایمن در شهرستان نجف آباد نخستین همایش یاوران حمل و نقل ایمن با هدف ارتقای آگاهی و اصلاح رفتارهای ترافیکی مردم و کاهش حوادث رانندگی در شهرستان نجف آباد برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ محمدعلی صلواتی معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان در حاشیه آئین پیوستن فرماندار و شهردار نجف آباد به کمپین سبا اظهار کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد سهم انسان در بروز تصادفات بسیار بالاتر از سایر عوامل است و ما برای کاهش تصادفات چاره‌ای جز اصلاح فرهنگ و رفتار ترافیکی مردم نداریم.

صلواتی با بیان اینکه بخش زیادی از این حوادث منجر به فوت قابل پیشگیری است، اضافه کرد: متاسفانه امروزه تصادفات، سومین عامل مرگ و میر مردم ایران به شمار می‌آید.

وی فراگیر شدن استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی را یک چالش جدی عنوان کرد و گفت: بخش زیادی از تصادفات ما ناشی از عدم توجه به جلو است و اخیراً با رشد استفاده از موبایل حین رانندگی این میزان افزایش زیادی داشته است.

معاون حمل و نقل استان اصفهان از راه اندازی کمپین سبا (سوگند برای ایمنی) هم پیمان شدن مدیران و مسئولان کشوری و استانی و مردم برای کاهش تصادفات خبر داد و گفت: از همه مردم شهر نجف آباد دعوت می‌شود با حضور در نخستین همایش یاوران حمل‌ونقل ایمن به کمپین سبا بپیوندند و گامی ارزشمند در راستای کاهش تصادفات رانندگی بردارند.

همایش یاوران حمل و نقل ایمن روز پنج شنبه ۲۹ شهریورماه در ارگ شیخ بهایی نجف آباد از ساعت ۱۸ الی ۲۱ با موضوع ایمنی برگزار می‌شود.

اجرای موسیقی، استندآپ کمدی ایمنی و آموزش رانندگی تدافعی، مسابقات اطلاعات ایمنی و اهدا جوایز به مردم از جمله برنامه‌های این رویداد است.