شناسهٔ خبر: 176847 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان مطرح کرد؛

رفع مشکلات شهری با راهبری و نظارت بر تهیه و اجرای طرح های توسعه و عمران

علیرضا قاری قران / اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: این اداره‌کل راهبری و نظارت بر تهیه و اجرای طرح های توسعه و عمران و راهبری دبیرخانه های کمیسیون های تخصصی مسکن و شهرسازی وکمیسیون ماده ۵ دراستان را برعهده دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص اقدامات به عمل آمده در زمینه شهرسازی استان اظهار کرد: در این اداره کل، معاونت شهرسازی و معماری، راهبری و نظارت بر کلیه امور مربوط به بخش شهرسازی و معماری در استان را بر عهده دارد که راهبری ‌و نظارت بر اجرای ضوابط ‌و مقررات شهرسازی و معماری مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، راهبری و نظارت بر تهیه و اجرای طرح های توسعه و عمران و راهبری دبیرخانه های کمیسیون های تخصصی مسکن و شهرسازی و کمیسیون ماده ۵ در استان از جمله این موارد است.  

وی اضافه کرد: براساس برنامه ریزی های به عمل آمده و به منظور تسریع در رفع مشکلات شهری، جلسات کارگروه امور زیربنایی و کمیسیون ماده ۵ با فاصله زمانی نزثدیکتری برگزار می شود لذا امسال تعداد ۱۵ جلسه کمیسیون ماده ۵ در استان برگزار شده که برآیند آن ۲۴۰ مصوبه بوده است.    
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد: همچنین تعداد پنج نشست کارگروه امور زیربنایی در استان برگزار شده است که در مجموع ۲۵۲ طرح و برنامه در آن به تصویب شد.    

وی بیان کرد: در چهار ماهه ابتدای سال جاری تعداد چهار نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان برگزار شد که ۲۳۴ مصوبه داشته همچنین تعداد جلسات و مصوبات گروه کاری تلفیق زیربنایی به ترتیب ۱۰ و ۱۴۰ بوده است.  

قاری قرآن خاطرنشان کرد: استان اصفهان دارای تنوع کاملی از سلسله مراتب طرح‌های توسعه فرا شهری و شهری است، همچنین این استان با دارا بودن ۱۱۴ شهر از بزرگ‌ترین نظام سکونتگاهی و شبکه شهری در بین استان‌های کشور برخوردار است.    

وی گفت: از مهم‌ترین طرح‌های فرا شهری استان اصفهان می‌توان به طرح جامع منطقه‌ای اصفهان در دهه ۶۰، طرح‌های جامع نواحی مرکزی، غرب، شمال شرق و جنوب استان اصفهان در دهه ۷۰ و ۸۰، طرح مجموعه شهری و سند آمایش سرزمین استان در دهه ۹۰ اشاره کرد.    

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص وضعیت طرح‌های توسعه شهری استان اظهار کرد: در استان اصفهان ۳۹ طرح تفصیلی ابلاغ شده که تعداد ۲۱ طرح آن مربوط به بعد از سال ۱۳۹۷ است، تعداد ۶ طرح تفصیلی آماده ابلاغ بوده و طرح تفصیلی ۱۱ شهر در کمیسیون ماده ۵ موضوع قانون تاسیس شورای عالی شهرسازی و معماری به تصویب رسیده که فرآیند قانونی ابلاغ آن ها در دست اقدام قرار دارد.  

وی عنوان کرد: مراحل تهیه طرح تفصیلی ۱۹ شهر استان پایان یافته که در دستور کار بررسی در جلسات آتی کمیسیون ماده ۵ بوده همچنین طرح تفصیلی ۱۴ شهر دیگر نیز در مراحل بررسی در جلسات کمیته های کارشناسی است.