شناسهٔ خبر: 176901 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

از سال ۱۴۰۲ تا کنون؛

اصفهانی‌ها بیش‌ از ۵۳ هزار قرارداد رهن و اجاره در سامانه خودنویس ثبت کردند

حق شناس اصفهان نماینده اداره‌ کل راه و شهرسازی استان اصفهان در کارگروه املاک و مستغلات استان گفت: بیش از ۵۳ هزار قرارداد رهن و اجاره توسط مردم استان اصفهان تاکنون در سامانه خودنویس ثبت شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ مهدی حق‌شناس نماینده اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در کارگروه املاک و مستغلات استان اظهار کرد: از سال ۱۴۰۲ تا کنون بیش از ۵۳ هزار قرارداد رهن و اجاره در سامانه خود نویس توسط مردم این استان به ثبت رسیده است.  

وی با اشاره به استقبال خوب شهروندان اصفهانی از سامانه خودنویس، افزود: از این میزان قرارداد رهن و اجاره ثبت شده در سامانه خود نویس بیشترین فراوانی مربوط به قراردادهای اجاره آپارتمان مسکونی با حدود ٣٨ هزار قرارداد بوده است.  

نماینده اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان اضافه کرد: پس از آن واحدهای ویلایی با ۱۳ هزار قرار داد و در مرتبه بعدی سایر کاربری ها قرار دارند.  

وی با اشاره به رفع بسیاری از موارد و مشکلات در بروز رسانی های اخیر این سامانه گفت: تاکنون بیش از ۸ هزار قرار داد توسط مشاوران املاک در سامانه خودنویس ثبت شده است.  

حق شناس عنوان کرد: براساس قراردادهای اجاره ثبت شده، میانگین متراژ واحدهای اجاره شده در سطح استان اصفهان در طی این مدت حدود ۱۲۰ متر مربع بوده است.  

وی با بیان اینکه ثبت قراردادهای اجاره در سامانه خود نویس مطابق ماده ۱۸ قانون جهش تولید مسکن و همچنین ماده ۶ قانون ساماندهی بازار زمین مسکن و اجاره بها الزامی است، از شهروندان اصفهانی در خواست کرد جهت جلوگیری از مشکلات حقوقی و تبعات ناشی از آن، از تنظیم هرگونه قرار داد به صورت دست نویس پرهیز کنند.