شناسهٔ خبر: 177384 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران عنوان کرد؛

شهدا، چراغ هدایت ما در طول مسیر خدمت رسانی به ملت

مازندران مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران در آیین تجلیل از فعالان حوزه حمل و نقل استان در هشت سال دفاع مقدس که در پارک موزه دفاع مقدس استان بمناسبت گرامی داشت یاد و خاطره شهدا برگزار شد، اظهار داشت: شهدا، چراغ هدایت ما در طول مسیر خدمت رسانی به ملت اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از مازندران، در همایش تجلیل از فعالان حوزه حمل و نقل استان در هشت سال دفاع مقدس که با حضور سلامی  مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، بابایی کارنامی نماینده مردم شریف ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسولین استانی برگزار شد، حسن جهانیان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان به نقش جهادگران مازندران در دفاع مقدس و مهندسی رزمی عملیات ها اشاره کرد و گفت: جوانان رشید مازندران کارنامه درخشانی در حوزه ایثار و شهادت دارند.

وی خاطر نشان ساخت: دفاع مقدس برگ زرین تاریخ کشور ما به شمار می‌آید که عزت و اقتدار نظام اسلامی و شکوه و عظمت ملت عزیزمان در آن ثبت شد، دفاع مقدس یوم الله بود که ملت ایران و رزمندگان فداکار این کشور با قدرت ایمان و معنویت به ستیز دشمنان اسلام شتافتند و با استقامت در راه خدا پیروز شدند.

جهانیان افزود: مردم ایران اسلامی نسبت به دوران دفاع مقدس احساس تکلیف شرعی داشتند و حضور در جبهه را مجاهدت در راه خدا می‌دانستند و با جان و دل و مال در این جهاد هشت ساله مشارکت داشتند و حضور مردم رمز پیروزی ما بود.

وی در ادامه تصریح کرد: تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس- طراحی و نصب بنر بر بیلبوردهای جاده ای با مضامین دفاع مقدس ،عطر افشانی از مزار شهدا، بازدید از پارک موزه دفاع مقدس ،دیدار از خانواده معزز شهدا از جمله برنامه های این اداره کل در ایام هفته دفاع مقدس بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در خصوص برنامه های فرهنگی این اداره کل در ایام هفته دفاع مقدس اظهار داشت : آذین بندی و فضا سازی تبلیغی و هنری مناسب در محیط اداری _ ارسال پیام فرهنگی روزانه از طریق فضای مجازی با رویکرد اربعین و مقاومت _ برگزاری مسابقه فرهنگی خاطره نویسی ویژه ایثارگران دفاع مقدس  _ برگزاری مسابقه نقاشی  و ورزشی ، ساخت کلیپ و فیلم کوتاه از حضور راهداران و رانندگان مازندران در جبهه های حق علیه باطل ،برگزاری مسابقه کتابخوانی از دیگر برنامه های اجرایی مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در گرامیداشت هفته دفاع مقدس بود.

سرهنگ پاسدار محمد حسن سلامی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران در این همایش با بیان اینکه سرچشمه تمامی ارزش های اسلامی از دفاع مقدس است ، اظهار کرد: مجاهدت رانندگان در دوران دفاع مقدس نباید به فراموشی سپرده شود. 

وی با بیان اینکه رانندگان از رزمندگان مظلوم جبهه‌ها بودند، گفت: رانندگان در دوران دفاع مقدس نقش بسیار مهمی داشتند آنان با جهاد مال و جان در جبهه‌ها نقش آفرینی کردید؛ گاهی ماشین‌شان ترکش می‌خورد و منهدم می‌شد و خودشان زخمی می‌شدند و برخی از آنها نیز به شهادت رسیدند ، نباید آن تلاش‌ها و مجاهدت‌ها به فراموشی سپرده شود.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در پایان ضمن قدردانی از تلاش‌های خالصانه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران ابراز داشت: این برنامه‌ها موجب می‌شود جهاد و مجاهدت نقش آفرینان دفاع مقدس فراموش نشود. 

گفتنی است در این همایش با لوح سپاسی از فعالان حوزه حمل و نقل، خانواده معزز شهدا و جانبازان و ایثارگران این اداره کل تقدیر بعمل آمد.