شناسهٔ خبر: 177923 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بهره برداری از ۴ پروژه راه‌سازی شمال سیستان و بلوچستان تا قبل از پایان سال ۱۴۰۳

سیستان مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از بهره برداری از ۴ پروژه مهم راه‌سازی شمال این استان تا قبل از پایان سال ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، عطاء اکبری در جلسه زمانبندی برای تکمیل طرح های راهسازی شمال این استان با پیمانکاران و مشاوران آنها گفت: این اداره کل در ادامه تلاش برای تکمیل شبکه بزرگراهی استان در چند ماه پیش رو قصد دارد پروژه‌های مهمی نظیر بزرگراه‌های زاهدان- زابل و زابل- زهک را به طور کامل و همچنین ۲۵ کیلومتر از بزرگراه زاهدان- بیرجند و تقاطع غیر همسطح عطاء محمد- میلک را به پایان برساند.

وی تاکید کرد: همچنین با توجه به اینکه زیرساخت‌های توسعه یافته حمل و نقل هم از نظر صرفه‌جویی در زمان و سوخت و هم از نظر ارتقای ایمنی و کاهش تلفات جاده‌ای بسیار حائز اهمیت است و همواره از مطالبات و خواسته‌های اصلی شهروندان بوده، در چند سال گذشته برنامه‌ریزی دقیقی در راستای توسعه بزرگراهی استان توسط این اداره کل انجام شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه برنامه این اداره کل توسعه بزرگراهی تمامی راه‌های شریانی استان در محدوده شهرهای تحت پوشش است، تصریح کرد: انتظار می رود با اقدامات صورت گرفته و تلاش های طاقت فرسای این اداره کل در ۲ تا ۳ماه آینده شاهد بهره برداری از پروژه های مذکور در کنار انبوهی از سایر پروژه‌ها تا پایان سال باشیم.

اکبری خاطر نشان کرد: از آنجایی که سیستان و بلوچستان به عنوان استان مرزی می تواند نقش غیر قابل انکاری در توسعه مبادلات اقتصادی و تجاری و پیشبرد سیاست همسایگی داشته باشد به ویژه با توجه به قرابت‌های جغرافیایی، فرهنگی، مذهبی و زبانی با کشورهای پاکستان و افغانستان بهره برداری از طرح های توسعه بزرگراهی بسیار حیاتی است.

بهره برداری از ۴ پروژه راه‌سازی شمال سیستان و بلوچستان تا قبل از پایان سال ۱۴۰۳