شناسهٔ خبر: 178039 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

در چهارمین کنفرانس بین المللی غلات مطرح شد؛

تاکید بر نقش بنادر تجاری در لجستیک غلات

نشست چهارمین کنفرانس بین المللی غلات با حضور کشورهای هند، روسیه، قزاقستان، برزیل و همچنین جمعی از تأمین‌کنندگان تکنولوژی از کشور آلمان در تهران برگزار و بر نقش مهم بنادر تجاری در لجستیک غلات تاکید شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی، چهارمین کنفرانس بین‌المللی غلات با حضور کشورهای هند، روسیه، قزاقستان، برزیل و همچنین جمعی از تأمین‌کنندگان تکنولوژی از کشور آلمان در تهران برگزار شد و نقش مهم بنادر تجاری در لجستیک غلات مورد تأکید قرار گرفت.

در این نشست دو روزه که روسا و مدیران کنفرانس غلات در ژنو نیز حضور داشتند، تازه‌ترین دستاوردهای علمی در خصوص غلات مطرح و درباره چالش‌های واردات انواع غلات و نهاده‌ها به کشور بحث و گفت‌وگو شد.

بر اساس این گزارش، ایرج مدیری، معاون مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و علی‌اکبر صیاد، معاون امور بندری و اقتصادی بندر امیرآباد در بخش پنل ایران و روسیه شرکت کردند و در خصوص پتانسیل‌ها و ظرفیت بنادر و نقش مهم آن‌ها در کریدور شمال–جنوب توضیحات جامعی ارائه دادند.

گفتنی است چهارمین کنفرانس بین‌المللی غلات (Iran Grain) به عنوان یک رویداد مهم در حوزه غلات، نهاده‌های دامی و دانه‌های روغنی در تاریخ‌های ۱۰ و ۱۱ مهرماه با حضور ۷۰۰ نفر از انجمن‌های مختلف فعال در زنجیره واردات غلات، لجستیک و تکنولوژی، و همچنین متخصصان، مدیران و سیاست‌گذاران این حوزه در مرکز همایش‌های بین‌المللی هتل بزرگ ارم تهران برگزار شد.

این کنفرانس فرصتی بی‌نظیر است تا به عنوان یک حلقه واسط و یک بازار جذاب برای تجار غلات مورد توجه قرار گیرد و با ظرفیتی که در زمینه ایجاد ارزش افزوده همانند تولید آرد و قیمت مناسب این محصول در کشور وجود دارد، برای صادرات و ترانزیت آرد به بازار هدف کشورهای عراق و افغانستان مورد استفاده قرار گیرد.