شناسهٔ خبر: 178065 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

واگذاری زمین رایگان به بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ خانواده سیستانی و بلوچستانی مشمول قانون جوانی جمعیت

عطاء اله اکبری دبیر شورای مسکن استان سیستان و بلوچستان از واگذاری زمین رایگان به ۲ هزار و ۱۴۲ خانواده مشمول قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت این استان تاکنون خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان سیستان و بلوچستان، عطاء الله اکبری، دبیر شورای مسکن استان، از واگذاری زمین رایگان به ۲ هزار و ۱۴۲ خانواده مشمول قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت خبر داد. 

وی گفت: بر اساس این قانون، تکلیف وزارت راه و شهرسازی تخصیص زمین رایگان به مشمولان طرح است. تاکنون زمین برای ساخت ۵ هزار و ۴۸ واحد در سراسر سیستان و بلوچستان تأمین شده است.

اکبری افزود: در سیستان و بلوچستان، شهرهای زابل، هامون، نیمروز، میرجاوه، قصرقند و فنوج مشمول قانون جوانی جمعیت می‌شوند. به استناد ماده سه این قانون، چنانچه فرزند سوم خانواده‌های متقاضی از تاریخ ۲۴ مهر ۱۴۰۰ به‌بعد متولد شده باشد و فرم «ج» آن‌ها قرمز باشد، به منظور مشوق، فرم «ج» متقاضی به سبز تبدیل خواهد شد.

دبیر شورای مسکن استان تأکید کرد: متقاضیان می‌توانند برای ثبت‌نام در این طرح به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir مراجعه کنند.

اکبری در پایان خاطرنشان کرد: متقاضیان قانون جوانی جمعیت علاوه بر دریافت زمین رایگان، می‌توانند از تسهیلات پرداختی نهضت ملی مسکن برای ساخت آن نیز استفاده کنند.