شناسهٔ خبر: 178601 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شوشتر خبر داد:

تصویب طرح مطالعات بازآفرینی شهر شوشتر

بازآفرینی خوزستان رئیس اداره راه و شهرسازی شوشتر از تصویب طرح بازآفرینی شهر شوشتر در کمیسیون ماده ۵ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)؛ محمدرضا بهادری، رئیس اداره راه و شهرسازی شوشتر با اشاره به برگزاری جلسه کمیسیون ماده ۵ در سالن جلسات معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اظهار کرد: بعد از مدت‌ها پیگیری و تشکیل مستمر جلسات ستاد بازآفرینی در شهرستان و انجام مطالعات توسط شهرداری، طرح بازآفرینی شهر شوشتر در کمیسیون ماده ۵ در استانداری مصوب شد.

وی افزود: با توجه به اینکه محدوده بازآفرینی شهر شوشتر به بیش از ۷۰۰ هکتار گسترش و تسری پیدا کرده است، مواهب این حوزه مشمول غالب نقاط جدید نیز خواهد می‌شود.

بهادری ادامه داد: مناطقی مانند کمیته سوخت (کوی شهید فهمیده)، جاده صاحب‌ و دروازه و... جدیداً اضافه شده اند.

رئیس اداره راه و شهرسازی شوشتر ادامه داد: مناطقی مثل بین‌الحرمین، کوی مهدی و... نیز در این طرح به‌عنوان سکونتگاه غیررسمی و دارای طرح مصوب و اعتبارات سالیانه مجزا می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: از مزایای محدوده‌های بازآفرینی، افزایش یک تا دوطبقه تشویقی علاوه بر طرح، افزایش تراکم، اعطای مجوز تجاری، امکان استفاده از حیاط به‌جای پارکینگ مسقف، تخفیف حداقل ۵۰ درصد و حداکثر بخشودگی ۱۰۰ درصد عوارض شهرداری، افزایش سهمیه قیر بازآفرینی و همچنین مشارکت ستادهای بازآفرینی استان و کشور در ایجاد بازارچه‌ها، پارک‌ها و سایر خدمات مورد نیاز محدوده‌های بازآفرینی علاوه بر برنامه‌های سالیانه شهرداری است.