شناسهٔ خبر: 17883 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل ایرباس در گفت‌وگو با پايگاه خبری مطرح کرد:

ايرباس يك شركت كاملا اروپايی است/ تنها برای فروش هواپيما اينجا نيامديم/ هدف ما تشويق جوانان به فعاليت در حوزه هوانوردی است

ایرباس مدیرعامل شركت هواپيماسازی ایرباس در حاشيه نشست خبری اختصاصی با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اين نكته كه ايرباس يك كمپانی كاملا اروپايی است گفت: ما می‌خواهيم سهمی در برقراری روابط اقتصادی ايران با كشورهای اتحاديه اروپا داشته باشيم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، این مدیر مجرب آلمانی که در راس شرکتی جای دارد که متشکل از متخصصانی از آلمان، اسپانیا، چین و بریتانیا به مرکزیت فرانسه است، گفت: من لازم مي‌بينم كه دو نكته را بيان كنم: اول اين‌كه ايرباس يك شركت كاملا اروپايي است. يعني شراكت با ايرباس به معني شراكت با آلمان، فرانسه، بريتانيا و ايتاليا است. اين مساله مهم است زيرا به عنوان يك شركت بزرگ اروپايي مي‌خواهيم سهمي در برقراري روابط اقتصادي با ايران و كشورهاي اتحاديه اروپا داشته باشيم.

دکتر توماس آندرس گفت: نكته دوم اين كه فروش هواپيما، آموزش خلبانان، كمك در نگهداري هواپيما، مدرن‌سازي سيستم هدايت پرواز، همگي مسایل مهمي هستند، اما ديد ما ديد بلندمدت است. ما روي اين موضوع تمركز مي‌كنيم كه چه كمكي مي‌توان از لحاظ فني و مهارتی انجام داد. هدف ما تشويق جوانان به فعاليت در زمينه هوانوردی است و توجه ما بر همكاري‌های اجتماعي و توسعه توانمندی جوانان متمركز شده است.

وي افزود: بنابراين ايرباس و ATR تنها براي فروش هواپيما اينجا نيستند بلكه هدف ما ايجاد رابطه‌ای پرثمر و پايدار است و بعد از اعلام برداشته شدن تحريم‌ها، مسایل دشواری همچون تامين مالي را پيش رو داريم كه همانطور كه بيان شد براي آن راه حل‌هايي داريم. بنابراين، اين امر نقطه شروع ايجاد رابطه‌ای مستحكم و پرثمر با ايران، ايران اير و ساير شركت‌ها است و همچنين در زمينه روابط اجتماعي ميان كشورهايمان كه اميد داريم بتوانيم استعداد جوانان ايرانی را براي آينده صنعت هوايی شكوفاتر كنيم.

این مدیر آلمانی که در رشته اقتصاد، علوم سیاسی و تاریخ در دانشگاه بن و دانشگاه کالیفرنیا تحصیل کرده، از سال ۱۹۹۱ به صنعت هوافضای آلمان پیوسته است. او از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۲ رییس انجمن صنعت هوافضای آلمان بوده است.  

گزارش كامل نشست خبری اختصاصی پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با دکتر توماس آندرس مدیر عامل شركت هواپيماسازی ایرباس به زودي منتشر مي‌شود.

نظر شما