شناسهٔ خبر: 179474 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن تشریح کرد؛

شرایط تحویل مسکن به خانواده جان باختگان معدن طبس/ پرداخت اقساط ماهانه کمتر از ۲ میلیون تومان از سال سوم

ساختمان وزارت راه و شهرسازی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن به برخی از ابهامات در خصوص «مشکل اقساط مسکن کارگران معدن طبس» پاسخ داد و گفت: ۵۰ درصد هزینه تامین مسکن بازماندگان معدن طبس توسط دولت پرداخت می‌شود و اقساط ماهانه این واحدها در سال سوم آغاز خواهد شد که میزان آن در ماه کمتر از ۲ میلیون تومان است.

ارسلان مالکی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در گفت‌‎وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به برخی از ابهامات در خصوص «مشکل اقساط مسکن کارگران معدن طبس» پاسخ داد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه تامین نیمی از واحدهای مسکونی جانباختگان حادثه طبس را دولت پذیرفته است، گفت: مقرر شده است تا در یک ماه آینده واحدهای مسکونی ۵۲ خانوار جانباختگان حادثه طبس به بازماندگان آنها به شکل ویلایی و آپارتمانی تحویل شود.

هیچ اقساطی در دو سال اول از خانواده‌ها اخذ نمی‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه دولت در تامین مسکن جانباختگان حادثه طبس ۵۰ درصد تخفیف در نظر گرفته و اعمال کرده است، توضیح داد:  مقرر شده تا خانواده ها در واحدهای مسکونی سکونت یابند و در دو سال نخست اقساطی از این خانوارها اخذ نمی‌شود.

مالکی ادامه داد: تامین مالی این واحدها به شکل اقساط ۲۰ ساله از خانواده‌ها دریافت می‌شود و پرداخت آن نیز به شکل پلکانی است. همچنین این واحدها به شکل ویلایی و آپارتمانی تحویل می‌شود.

مالکی ادامه داد: اقساط واحدهای مسکونی حادثه معدن طبس در دو سال نخست پرداخت نمی‌شود و این خانواده ها از سال سوم اقساط کمتر از ۲ میلیون تومان را پرداخت می‌کنند.

وی تصریح کرد: اقساط ماهانه ۲ میلیون تومان آن هم در سال سوم برای خانوارها قابل پرداخت است و  برخی شبهات که گفته می‌شود سود تسهیلات بالاست و خانوارها امکان پرداخت آنها را ندارند، عملا با واقعیت موجود سازگاری ندارد.

مالکی توضیح داد: مقرر شده است تا واحدها به بازماندگان و خانواده‌های ۵۲ جان باخته معدن طبس حداکثر تا یک ماه آینده تحویل شود.  

گفتنی است، حادثه معدن طبس یکی از پرتلفات ترین حوادث مربوط به معادن در ایران بود که در ۳۱ شهریور امسال در یکی از کارگاه های شرکت زغال سنگ معدن جوی طبس رخ داد. این حادثه که ناشی از نشت گاز متان بود که منجر به انفجار در بلوک C این معدن شد. در زمان وقوع انفجار، بیش از ۱۷ نفر از کارگران در محل حضور داشتند و این حادثه در حدود ساعت ۲۱ به وقوع پیوست.