شناسهٔ خبر: 18014 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

کارخانه‌ای در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی:

آزادراه تهران-همدان شاهراه مواصلاتی ۶ استان کشور/ مزایای آزادراه

ابراهیم کارخانه ای نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مزایای آزادراه همدان-تهران گفت: آزادراه تهران-ساوه-همدان بخشی از کریدور شرق-غرب است که ارتباط ۶ استان را تسهیل و نقش ویژ‌ه‌ای در حمل و نقل جاده‌ای کشور ایفا می‌کند.

ابراهیم کارخانه‌ای در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت بهره‌برداری کامل از آزادراه ساوه-همدان گفت: از این پروژه فقط ۲۸ کیلومتر باند جنوبی از کیلومتر ۹۵ تا ۱۲۳ باقی‌مانده بود که تقریبا دو ماه پیش عملیات اجرایی آن پایان یافت و آماده بهره‌برداری شد.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی آزادراه تهران-ساوه-همدان از سال ۸۱ کلید خورد افزود: طول این آزادراه در دو باند شمالی و جنوبی ۱۷۰ کیلومتر است که ۸۵ کیلومتر آن در استان همدان قرار دارد. این ۸۵ کیلومتر به مرور و ظرف مدت ۱۳ سال در ۵ مرحله تکمیل شد و هر قطعه پس از تکمیل به بهره‌برداری رسید.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بهتر بود تقریبا همان دو ماه پیش که کار اجرایی ۲۸ کیلومتر باند جنوبی آزادراه ساوه-همدان تمام شد به طور آزمایشی زیر بار ترافیک می‌رفت تا آنکه در دهه فجر به طور رسمی بهره‌برداری شود.

کارخانه‌ای ادامه داد: محور ساوه-همدان در گذشته یک جاده باریک در قالب یک باند رفت و یک باند برگشت بود که ترافیک خودروها در آن شدید می‌شد و تصادفات زیادی در جاده یادشده اتفاق می‌افتاد ولی الان که این پروژه به طور کامل در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد ارتباطات ساوه-همدان تسهیل و تعداد تصادفات کم می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت آزادراه تهران-ساوه-همدان در برقراری ارتباط ۴ استان‌ غرب کشور با پایتخت افزود: این آزادراه را می‌توان شاهراه مواصلاتی استان‌های ایلام٬ کرمانشاه٬ کردستان و همدان به استان مرکزی و استان تهران دانست٬ به عبارت بهتر آزادراه تهران-ساوه-همدان بخشی از کریدور شرق-غرب است که ارتباط ۶ استان را تسهیل و نقش ویژ‌ه‌ای در حمل و نقل جاده‌ای کشور ایفا می‌کند.

کارخانه‌ای با اشاره به مزایای آزادراه تهران-ساوه-همدان تأکید کرد: تسهیل عبور و مرور٬ رونق و توسعه گردشگری٬ ارتقای ایمنی تردد٬ تقویت ارتباط بین استان‌ها٬ کاهش طول مسیر٬ کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای و کاهش مصرف سوخت از جمله مزایای این آزادراه است./

نظر شما