شناسهٔ خبر: 18024 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اتمام احداث واحدهای مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر لرستان

مسکن مهر لرستان مدیرکل راه و شهرسازی لرستان از اتمام احداث واحدهای مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و تحقق ۷۲ درصدی تعهدات استان در راستاي اجراي پروژه‌هاي مسكن مهر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان لرستان، شهرام ملکی در جلسه شورای مسکن استان با اشاره به آخرین وضعیت مسکن مهر در استان بیان کرد: در هفته گذشته شاهد افتتاح و بهره‌برداری از تعدای واحد مسکن مهر در استان با حضور قائم مقام  وزیر راه و شهرسازي در طرح مسكن مهر بودیم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه با حمایت‌های استاندار لرستان وضعیت مسکن مهر در استان وضعیت کاملا مطلوبی پیدا کرده است،  از همراهی و همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی در این رابطه قدردانی کرد و ادامه داد: سهم لرستان در احداث واحدهای مسکن مهر در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر، طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، ۴۵ هزار و ۶۰۰ واحد است.

ملکی اضافه کرد: تعداد واحدهای مسکن مهر احداث شده در لرستان تا شهریور سال ۹۲ حدود ۲۰ هزار و ۵۲۸ واحد بوده که ۴۴ درصد از سهم استان را شامل می‌شد.

وي یادآور شد: در چند سال گذشته تعداد واحدهای احداث شده مسکن مهر در لرستان به ۳۳ هزار و ۱۸۳ واحد رسیده که این نشان از تلاش و همیت مدیریت اجرایی استان در این راستا است.

ملکی در ادامه صحبت‌هایش گفت: خوشبختانه ‌اولین استانی بوده‌ایم که به کل تعهدات خود در بحث احداث واحدهای مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر به طور کامل عمل کرده‌ایم.

وی افزود: بیش از چهار هزار واحد مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر لرستان احداث شده است.

ملکی با اشاره به اينكه ۷۲ درصد سهم لرستان در بحث احداث واحدهای مسکن مهر محقق شده است، تصريح کرد: اتمام مابقی تعهدات استان در مسکن مهر در گرو یک برنامه‌ریزی گسترده، مدون و البته همکاری تمامی دستگاه‌هاي ذيربط  است.

در ادامه اين جلسه ، استاندار لرستان گفت : ۹۵۰۰ واحد مسکن مهر استان در سال آینده افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

هوشنگ بازوند در جلسه شورای مسکن استان بیان کرد: باید اقرار کرد وضعیت مسکن مهر در لرستان در سال‌های گذشته مطلوب نبود ولی خوشبختانه با تلاش‌های انجام شده و پیگیری‌های اداره كل راه و شهرسازی استان این موضوع روند بهتری به خود گرفته و به سرعت در حال انجام است.

وی اظهار کرد: تا پایان سال ۹۵ پرونده تمامی پروژه‌های مسکن مهر در کل کشور بسته مي شود و لرستان نیز از این قضیه مستثنی نیست و باید تمامی تلاشمان را در این راستا بکار گیریم.

بازوند با بیان اینکه جلسه شورای مسکن استان از این پس هر هفته شنبه برگزار خواهد شد، ادامه داد: با توجه به ضرورت و اهمیت موضوع انتظار می‌رود تمامی مدیران دستگاه‌های اجرایی ذیربط همکاری و همراهی لازم را با راه و شهرسازی داشته باشند.

استاندار لرستان تکمیل واحدهای مسکن مهر استان را جزو مطالبات جدی و بحق مردم دانست و با بیان اینکه دولت نیز مصمم است این پروژه‌ها را تا پایان سال آینده تعیین تکلیف کند، بر سرعت بخشیدن به روند فعلی احداث این پروژه ها در استان تاکید کرد و ادامه داد: طبق شنیده‌ها قرار است مسکن مهر در برخی استان‌ها تا پایان نیمه اول سال آینده به اتمام برسد و در استان‌های دیگر نیز تا پایان سال این مهم به سرانجام خواهد رسید.

بازوند در ادامه صحبت‌هایش گفت: امروز شاهد هستیم مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر لرستان به طور کامل به بهره‌برداری رسیده است که این مهم جای تقدیر و تشکر دارد.

وي با بیان اینکه ۹۵۰۰ ‌ مسکن مهر شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر استان باقی مانده که باید تکمیل و به بهره‌برداری برسند، تصریح کرد: این واحدهای مسکن مهر مربوط به بخش خودمالک، تعاونی‌ها، دولت و سه جانبه‌ها هستند.

استاندار لرستان خواستار ارائه برنامه زمان‌بندی شده اتمام واحدهای فعلی مسکن مهر استان شد و افزود:  اداره کل راه و شهرسازی لرستان باید در جلسه بعدی شورای مسکن استان برنامه تکمیل این واحدها را ارائه دهد.

بازوند اضافه کرد: هرچند برنامه ما در بخش مسکن مهر و بستن پرونده آن در پایان سال آینده هماهنگ با کشور است ولی شاید بتوانیم با یک برنامه‌ریزی گسترده، این مهم را در نیمه اول سال ۹۵ به سرانجام برسانیم.

نظر شما