شناسهٔ خبر: 18066 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

سفیر ایتالیا در تهران در نشست فعالان اقتصادی ایران و ایتالیا مطرح کرد:

هدف سفر هیأت بزرگ اقتصادی ایتالیا به تهران/ ایتالیا می‌خواهد شریک اصلی تجاری و اقتصادی ایران باشد

سفیر ایتالیا سفیر ایتالیا در تهران با اشاره به برنامه‌های بلند مدت ایران برای توسعه زیرساخت‌های اقتصادی گفت: ایتالیا می‌خواهد شریک اصلی تجاری و اقتصادی ایران باشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مائورو کنچاتوری (MAURO COMCIATORI) امروز سه‌شنبه ۲۰ بهمن در نشست فعالان اقتصادی ایران و ایتالیا که با حضور وزرای راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی جمهوری اسلامی ایران و وزرای حمل و نقل و کشاورزی ایتالیا در حال برگزاری است با اشاره به سفر اخیر دکتر حسن روحانی به رم گفت: نخستین سفر رئیس جمهور ایران بعد از برجام به ایتالیا بزرگداشتی برای دوستی چند هزار ساله بین دو کشور بود که در حاشیه این سفر یک مجمع اقتصادی بزرگ نیز برگزار شد.

وی با بیان اینکه در سفر هیأت اقتصادی ایتالیا به ایران بیش از ۳۰۰ نماینده از ۲۰۰ کمپانی ایتالیایی حضور دارند افزود: این اجلاس دو جانبه کمک می‌کند که ارتباطات ایران و ایتالیا پیرو یک خط منطقی بیش از پیش گسترش یابد.

سفیر ایتالیا در تهران یادآور شد: کشور ایران تغییر کرده و در حال بسط تولیدات خود در حوزه‌های مختلف است بنابراین ایتالیا برای تقویت کارآفرینی تمایل دارد تا تبدیل به هاب و کانون اصلی همکاری و فعالیت اقتصادی در ایران شود.

وی افزود: ایران برنامه‌های بلند مدتی برای توسعه زیرساخت‌ها و تقویت تولیدات خود در حوزه‌های استراتژیک از جمله نفت و گاز دارد بنابراین ایتالیا تمایل دارد شریک اصلی تجاری و اقتصادی ایران باشد. فعالان اقتصادی ایران و ایتالیا مذاکراتی با یکدیگر داشتند تا در نهایت به یک فهم مشترک دست یابند./

نظر شما