شناسهٔ خبر: 18095 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

دلریو در پاسخ به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی:

حجم سرمایه‌گذاری ایتالیایی‌ها در ایران میلیارد یورویی خواهد بود/ هدف تولید مشترک است نه صادرات و واردات خام

وزیر ایتالیا وزیر زیرساخت‌ها و حمل و نقل ایتالیا حجم قراردادهای منعقد شده میان ایران و ایتالیا را میلیارد یورویی پیش‌بینی و اظهار کرد: هدف دو کشور صرفا صادرات و واردات خام نیست بلکه سعی داریم با همکاری یکدیگر به تولید مشترک برسیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، گراتزیانو دلریو وزیر زیرساخت‌ها و حمل و نقل ایتالیا ظهر امروز سه‌شنبه ۲۰ بهمن در حاشیه نشست فعالان اقتصادی ایران و ایتالیا با حضور در جمع خبرنگاران گفت: هدف ما تسهیل سرمایه‌گذاری در زمینه توسعه مبادلات حمل و نقلی میان دو کشور است.

وی با بیان اینکه توافقاتی در زمینه بهبود سیستم‌های ناوبری میان ایران و ایتالیا صورت گرفته است افزود: این همکاری‌ها در گذشته نیز وجود داشت و امروز که شرایط برای توسعه روابط مهیا است گسترش خواهد یافت. شرکت اف.آی.ام. مکانیک ایتالیا در خط مقدم این اقدامات قرار دارد.

وزیر زیرساخت‌ها و حمل و نقل ایتالیا یادآور شد: در خصوص چهار یا پنج فرودگاه مشخص در ایران برای سرمایه‌گذاری مذاکره انجام داده‌ایم و شرایط برای حضور بخش خصوصی در این زمینه فراهم است.

دلریو تأکید کرد: بسیار مشتاقیم که تفاهم‌نامه‌ها از حالت کلی خارج و تبدیل به قرارداد اجرایی شوند.

وی با بیان اینکه پروژه‌های معرفی شده برای سرمایه‌گذاری در ایران در دست بررسی است٬ گفت: پیش‌بینی می‌کنیم حجم قراردادهای منعقد شده میان ایران و ایتالیا بسیار زیاد باشد چرا که همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف شبکه‌های راهی٬ ریلی٬ فرودگاهی و بنادر خواهد بود و رقم آن به چندین میلیارد یورو خواهد رسید.

وزیر زیرساخت‌ها و حمل و نقل ایتالیا در پاسخ به سوال خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مبنی بر اینکه چه تضمینی برای تداوم همکاری‌ها میان ایران و ایتالیا با توجه به بلندمدت بودن همکاری‌ها وجود دارد٬ گفت: در سفر رئیس جمهور ایران به رم دکتر روحانی و نخست وزیر ایتالیا بر این موضوع تأکید کردند که با ثبات بسیار در راستای همکاری‌های دراز مدت قدم بردارند.

وی ادامه داد: هدف دو کشور صرفا صادرات و واردات خام نیست بلکه سعی داریم با همکاری یکدیگر به تولید مشترک برسیم تا به رشدی مشترک در عرصه‌های صنعتی٬ اقتصادی و فناوری دست یابیم./

نظر شما