شناسهٔ خبر: 18121 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

پس از لغو تحریم‌ها اعلام شد؛

بیانیه شرکت راه آهن دولتی ایتالیا درباره همکاری با ایران/ امضای توافقنامه پنج میلیارد یورویی

ایتالیا شرکت راه آهن دولتی ایتالیا موسوم به فروی دلو استاتو( اف اس) اعلام کرد: این شرکت روز سه شنبه توافقنامه‌ای با همتای ایرانی خود برای توسعه سیستم راه آهن ایران امضا کرده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از خبرگزاری رویترز، شرکت‌های خارجی پس از لغو تحریم‌های اعمال شده علیه ایران در ارتباط با برنامه هسته‌ای در ماه گذشته مشتاق به‌بهره‌برداری از فرصت های اقتصادی هستند.

'رناتو ماتسونچینی'مدیر اجرای شرکت فروی این توافقنامه را با محسن پور سید آقایی معاون وزیر حمل و نقل و رئیس راه آهن ایران در جریان سومین ماموریت تجاری ایتالیا به تهران طی ماه‌های اخیر امضا کرد.

در بیانیه فروی آمده است: این توافقنامه یک اعتبار صادراتی پنج میلیارد یورویی را از جانب ایتالیا به شرکت راه آهن ایران در بر می گیرد.

این بیانیه می‌افزاید: گروه اف اس در مورد خطوط راه آهن سریع السیر و متعارف از جمله برنامه کامل پرسنل آموزشی به راه آهن ایران کمک خواهد کرد.

این شرکت گفت: اف اس در 'خط مقدم ' برنامه ریزی و احداث خطوط راه آهن سریع السیر بین شهرهای تهران و همدان و اراک و قم قرار خواهد داشت.

در بیانیه خاطرنشان شده است که ایران در صدد توسعه شبکه راه آهن خود به ۲۵ هزار کیلومتر از ده هزار کیلومتر فعلی است و ۷۵۰۰ کیلومتر آن در دست احداث است.
ماه گذشته ، ایتالیا برای حسن روحانی رئیس جمهوری ایران در تلاش برای برقراری مجدد مناسبات تجاری به دنبال پایان تحریم ها فرش قرمز پهن کرد./

نظر شما