شناسهٔ خبر: 18708 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در نیمه دوم امسال صورت گرفت

اخذ سند مالكیت تك برگی بیش از ۳ هزارهكتار از اراضی دولتی در استان کرمان

سند رئیس راه و شهرسازی شهرستان شهربابك گفت: در شش ماهه دوم امسال سند مالكیت تك برگی برای ۳ هزار و ۳۳۰ هكتار از اراضی دولتی شهرستان شهربابك در استان کرمان اخذ شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان كرمان، محمد عزت‌آبادی‌پور در این باره، افزود: در شش ماهه دوم سال ۹۴ در اجرای تبصره بند (ح) ماده ۲۱۱ قانون برنامه پنجم توسعه و  قانون كاداستر، اسناد مالكیت دفترچه‌ای بیش از ۳هزار و ۳۳۰ هكتار از اراضی دولتی تحت اختیار  راه و شهرسازی شهرستان شهربابك به اسناد مالكیت تك برگی تبدیل شده‌اند.

وی تصریح كرد: قرارداد با پیمانكار واجد شرایط تهیه نقشه‌های استاندار حدنگار و اخذ اسناد مالكیت تك برگی این اراضی توسط اداره كل راه و شهرسازی استان كرمان برای چند شهرستان منعقد شده است.

رئیس راه و شهرسازی شهرستان شهربابك در تشریح مزایای اجرای طرح كاداستر و اخذ اسناد مالكیت تك برگی اراضی دولتی، گفت: از جمله مهم‌ترین مزایا اجرای طرح كاداستر یا حدنگار و صدور اسناد مالكیت تك برگی امكان شناسایی محدوده دقیق جغرافیایی ملك از روی نقشه، احراز ارتباط املاك با یكدیگر، ارتقاء و افزایش ضریب امنیتی اسناد، شفاف‌سازی و گویا كردن اسناد و كاهش مشكلات حقوقی و قضایی ناشی از دعواهای ملكی است.

وی پیشگیری از ارتكاب سودجویی‌ها و كاهش زمین خواری و تعارض و تجاوز به اراضی دولتی و عمومی، اخذ اسناد مالكیت اراضی دولتی محدوده شهرها را از دیگر مزایای این طرح عنوان كرد.

عزت‌آبادی‌پور با اشاره به این که ۲ هزار و ۶۲۸ هكتار دارای سند دفترچه‌ای، ۷۰۰ هكتار آن فاقد سند و دو هكتار دارای صورت مجلس تفکیک بوده است، گفت: از ۳ هزار و ۳۳۰ هكتار مذكور ۳ هزار و ۱۰۰ هكتار آن در حریم و بقیه در محدوده هستند.

نظر شما