شناسهٔ خبر: 18753 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

لزوم آماده باش دستگاه های اجرایی خوزستان برای ایمنی راه ها در نوروز

جلسه استاندار خوزستان با ابراز خرسندی از کاهش ۲۵ درصدی تلفات ناشی از سانحه جاده های برون شهری استان بر لزوم آمادگی تمام دستگاه های مرتبط با راه و جاده اعم از راه و شهرسازی، حمل و نقل، بهداشت، درمان و خدمات رسانی در ایام نوروز تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي خوزستان، عبدالحسن مقتدایی در جلسه کمیسیون ایمنی راه ها که شامگاه گذشته در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، با تشکر از زحمات اعضای این کمیسیون گفت: بر اساس برنامه ها مقرر شد تا هر ساله جدولی از ارزیابی عملکرد تمام دستگاه ها را در اختیار مردم قرار دهیم تا هم از دستگاه هایی که واقعا زحمت کشیده اند، تقدیر شود و این مساله مشوقی برای ادامه حرکت آن ها باشد و هم دستگاه هایی که دچار روزمرگی شده اند و فاقد تحرک هستند، شناسایی شوند.

وی با بیان اینکه اگر هر اتفاقی در استان در تمام زمینه ها رخ داده، عمدتا با بهره گیری از امکانات موجود بوده است، تصریح کرد: برای مثال در زمان اربعین این امر به صورت بارزی ملموس و مشهود است و همچنین ما تأکید کردیم که برای تمام دستگاه ها در ایام اربعین یک اعتباراتی برای هزینه کردن در این ایام تخصیص داده شود.

مقتدایی افزود: کاهش تلفات جاده ای نشانگر اقداماتی است که در بلندمدت انجام شده و همین اقدامات موجب افزایش چهار برابری اعتبارات استانی در بخش راه شده است و تمام دستگاه های مرتبط با بخش راه باید تمام توافقات قبلی را با جدیت دنبال کنند و موقعیت فعلی خود را تثبیت و آن را ارتقا دهند.

استاندار خوزستان از همه مسئولین حاضر در جلسه خواست تا جایگاه فعلی خود را تثبیت کنند تا در آینده هر فردی که جایگزین آن ها شد، از موقعیتی که در آن قرار گرفته و توقعاتی که مسئول قبلی به وجود آورده، آگاهی کامل داشته باشد.

مقتدایی گفت: با توجه به تجارب گذشته، زمان آن فرا رسیده است که به دنبال کار کیفی باشیم و بنابراین در این راستا باید نسبت به سال قبل گامی به جلو برداریم و در راستای مانورهای سال گذشته وضعیت فعلی خود را ارتقا دهیم.

وی بر لزوم پیگیری جدی توافقات صورتجلسه های کمیسیون تأکید کرد و گفت: باید این نگاه به وجود بیاید که هر دستگاه مرتبط با بخش راه اعم از خدماتی، بهداشتی، درمانی، راه، حمل و نقل و ... پیگیر انجام اقداماتی جهت ارتقای وضعیت خود باشند.

مقتدایی در خصوص طرح جامع ایمنی راههای اداره کل راه و شهرسازی استان مبنی بر بررسی ۵ بخش مؤثر در وضعیت راه ها تصریح کرد: در این راستا باید شرح خدمات و وظایف هر بخش مشخص و کمیته ای نیز تشکیل شود تا هر ۵ بخش وظایف خود را در این خصوص پیگیری کنند.

مقتدایی با تاکید بر تاثیرات اقتصادی و اجتماعی مهمانان نوروزی به ویژه در بخش راه افزود: در این راستا باید جلسه ای تشکیل و دو بخشنامه عمومی و تخصصی ابلاغ شود که بخش نامه تخصصی برای دستگاه های تخصصی از قبیل فرودگاه ها، راه آهن، راه و شهرسازی، اداره کل حمل و نقل و پایانه ها ابلاغ می شود که شامل مشروح وظایف این دستگاه ها در همه حوزه ها است.

وی عنوان کرد: آمادگی دستگاه ها در ایام نوروزی باید نهادینه و باید تمام امکانات برای بهترین خدمات رسانی تجمیع شود تا در سال آتی نیز با کاهش چشمگیر تلفات روبرو شویم و به بهترین وجه خدمات را ارائه کنیم.

نظر شما