شناسهٔ خبر: 18834 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد:

رگبار و رعدوبرق در برخی مناطق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان/ ورود سامانه بارشی به کشور از روز شنبه/ پیش بینی بارش باران از روز یکشنبه در تهران

هوا شناسی - ابری کارشناس سازمان هواشناسی از رگبار پراکنده همراه با گاهی رعدوبرق و وزش باد در برخی از مناطق هرمزگان و سیستان و بلوچستان طی امروز و فردا خبرداد و گفت: از روز یکشنبه شرایط برای بارش در تهران مهیا خواهد شد.

فریبا گودرزی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با پیش بینی وضعیت آب و  هوایی کشور گفت: برای امروز و فردا برای ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در برخی از مناطق استان هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد را داریم.

وی افزود: در سایر نقاط کشورمان تقریبا جوی نسبتا آرام را داریم تا اینکه از بعداز ظهر روز شنبه با ورود یک سامانه بارشی در جنوب غرب، بارش ها آغاز می شود و به تدریج از روز یکشنبه دامنه فعالیت این سامانه جنوب، شمالغرب، بخش هایی از مرکز، دامنه های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر و برخی از مناطق جنوب شرق کشورمان را در بر می گیرد و سبب می شود بارش باران، وزش باد و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف را شاهد باشیم.

این کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: برای روز دوشنبه نیز با نفوذ جریانات شمالی ضمن اینکه کاهش محسوس دما روی نوار شمالی کشور پیش بینی می شود، بارش روی سواحل شمالی کشور نیز تشدید می شود. علاوه بر سواحل، برای روز دوشنبه در بخشی از مناطق مرکزی و نیمه شرقی کشور بارندگی خواهیم داشت.

گودرزی با بیان اینکه آسمان تهران امروز کمی ابری همراه با گاهی وزش باد پیش بینی می شود افزود: آسمان پایتخت اواخر وقت امروز نیمه ابری خواهد شد. فردا صبح (شنبه) در پاره ای نقاط غبار صبحگاهی پییش بینی می شود و از روز یکشنبه شرایط برای بارش در تهران مهیا خواهد شد. امروز حداکثر دما در تهران به ۱۸ درجه بالای صفر می رسد./

نظر شما