شناسهٔ خبر: 18939 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

بی‌طرف مطرح کرد:

اجرای دقیق قانون نظام‌مهندسی و آسیب‌شناسی نظام توزیع کار؛ اولویت‌های اخلاق حرفه‌ای مهندسی

حبیب بی‌طرف رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفت: مهندسان با خلاقیت خود می‌توانند در کمترین زمان و با بهترین کیفیت پروژه‌ای را که بر عهده گرفته‌اند به پایان برسانند و این یعنی همان اخلاق حرفه‌ای مهندسی.

حبیب‌الله بی‌طرف در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره اخلاق حرفه‌ای مهندسی اظهار کرد: مهندسان عمدتا از اقشار فرهیخته جامعه هستند و در دوره‌ای به دلیل برخی اشتباهات مدیران بخش مهندسی در نظام توزیع کار، نام شریف مهندسان لکه‌دار شد که وظیفه داریم با برقراری پل ارتباطی میان مردم و این قشر پیشرو و اثرگذار در جامعه، بار دیگر افتخار ۵ هزار سال مهندسی ایران را به مهندسان بازگردانیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با بیان اینکه پروژه‌هایی که مهندسان اجرا می‌کنند، جلوه‌ای از آفرینش همراه با هنرمندی است، گفت: مهندسان با خلاقیت خود می‌توانند در کمترین زمان و با بهترین کیفیت پروژه‌ای که بر عهده گرفته‌اند را به پایان برسانند و این یعنی همان اخلاق حرفه‌ای مهندسی.

وی ادامه داد: با استقرار هیئت مدیره دوره هفتم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران تلاش داریم تا بسیاری از اشتباهاتی را که چه از نظر اجرای قانون و چه از نظر آیین‌نامه اجرایی قانون نظامات اداری مهندسی ساختمان در برخی دوره‌های گذشته انجام شده بود با برقراری نظام عادلانه توزیع کار برطرف کنیم.

رئیس هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران افزود: دوره هفتم این هیئت مدیره بر پایه اخلاق‌مداری، قانون‌مداری و شایسته‌سالاری بنا شده است. این اعضا پس از شناسایی نقاط ضعف فعلی و آسیب‌شناسی در اجرای قوانین مرتبط با اخلاق حرفه‌ای مهندسی در پی آن هستند تا با بهره گرفتن از نظرات و توان مهندسان عضو این سازمان، به اصلاح آسیب‌های موجود بپردازند.

وی راهکار نهادینه شدن اخلاق حرفه‌ای مهندسی در میان کارفرمایان، مجریان و مهندسان پروژه‌های ساخت و ساز را اجرای دقیق قانون نظام مهندسی، ترویج اخلاق حرفه‌ای، انتظام‌بخشی به نظام توزیع کار، ارتقا و بهبود کیفیت ساختمان‌سازی، دفاع از حقوق شهروندان، اعتبار بخشی به جایگاه و منزلت مهندسان و ... عنوان کرد./

نظر شما