شناسهٔ خبر: 19003 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آغاز عملیات اصلاح ۱۴ نقطه پرحادثه در جاده‌های آذربایجان غربی/راهداران با لبخند به استقبال مهمانان نوروزی می‌روند

نشست مدیركل راه و شهرسازی آذربایجان غربی اعلام کرد ۱۴ نقطه پرحادثه در جاده‌های آذربایجان غربی قبل از شروع سفرهای نوروزی حذف و اصلاح می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی، مدیركل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در نشست آمادگی مدیران و روسای ادارات شهرستان‌های تابعه برای اجرای طرح راهداری نوروزی گفت: یك نقطه پرحادثه در محدوده حوزه‌های استحفاظی ۱۴ شهرستان استان با هماهنگی پلیس راه شناسایی شده كه با اجرای عملیات راهداری تا پایان امسال اصلاح و حذف می‌شود.

داریوش نصر با تاكید بر استفاده بهینه و بهره‌وری حداكثری از منابع و امكانات ادارات در اجرای طرح راهداری نوروزی، تصریح كرد: اصلاح و حذف ۱۴ نقطه پرحادثه در جاده‌های استان با بهره‌گیری از ظرفیت و پتانسیل‌های راهداری ادارات اجرا می‌شود.

وی، اصلاح قوس سه راهی كارخانه در محور ارومیه- اشنویه و ۲۰ كیلومتری محور ماكو- خوی را از مهمترین طرح‌های اجرایی راهداری در روزهای آتی برشمرد و ادامه داد: قسمتی از عملیات راهداری برای حذف ۵ نقطه پرحادثه در راه‌های ارتباطی شهرستان بوكان با امکانات اداره انجام شده است.

نصر ادامه داد: عملیات ترانشه‌برداری و تعریض محور بوکان-شهریکند به طول ۶ کیلومتر در حال اجراست که تا پایان اسفندماه به اتمام می‌رسد.

وی به آغاز عملیات اصلاح سه راهی تمر در حوزه استحفاظی شهرستان سلماس اشاره كرد و گفت: عملیات تعریض در ۲۵ كیلومتری محور پیرانشهر- اشنویه برای اصلاح یك نقطه پرحادثه در این محور و عملیات خاكبرداری در كیلومتر هفت این جاده اجرا شروع شده است.

مدیر كل راه و شهرسازی استان اجرای عملیات راهداری در كیلومتر دو خروجی شهر سردشت، اصلاح پیچ در ۵۶ كیلومتری محور مهاباد- سردشت و سه راهی مهلزان در شهرستان ماكو، اصلاح ترانشه در محور خوی- چالدران و حذف نقطه پرحادثه در محور تكاب- شاهین د‍ژ، سه راهی حسنلو در حوزه راه‌های شهرستان نقده و پیچ گردنه مائین بلاغ را از دیگر طرح‌های اجرایی تا پایان امسال عنوان كرد.

نصر بر پاكسازی و ساماندهی مبلمان جاده‌ای در ورودی و خروجی شهرها تاكید كرد و افزود: به حداقل رسیدن آمار تصادفات جاده‌ای استان به عنوان یكی از مهمترین پارامترهای كاری مدیران و روسای ادارات شهرستان‌های تابعه دنبال شود چراكه افزایش ایمنی سفرهای جاده‌ای بر تمام پیكره جامعه تاثیر مثبت دارد.

این مقام مسئول با بیان اینكه گروه‌های راهداری با لبخند خدمت به استقبال مسافران نوروزی می‌روند، یادآور شد: برنامه‌های منظم و متناوبی جهت افزایش رفاه و معیشت كاركنان به ویژه راهداران تدوین و اجرا می‌شود.

نظر شما