شناسهٔ خبر: 19028 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رییس سازمان نظام مهندسی هرمزگان:

اجرای دقیق ساخت و سازها از نگاه مهندسی می‌گذرد

 ابراهیم عمید رییس سازمان نظام مهندسی هرمزگان گفت: پیشرفت جامعه، سازندگی و اجرای دقیق ساخت و سازها از نگاه مهندسی می گذرد و مهندسان با تقویت روحیه خودباوری و با علم افزایی زمینه پیشرفت و رضایت مردم در جامعه را فراهم می آورند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، دکتر ابراهیم عمید افزود: روز مهندس در زاد روز تولد فخر علم خواجه نصیر الدین طوسی است که جایگاه ارزشمند این دانشمند در عرصه های مختلف سبب شکوفایی کشورمان شده است.

وی با اشاره به نقش بسزای نظام مهندسی در توسعه و پیشرفت کشور  عنوان کرد، سازندگی و اجرای دقیق ساخت و جلوگیری از اتلاف منابع از وظایف اساسی مهندسان در  جامعه امروزی است که با بروز آوری دانش عمومی باید با روش های مناسب علمی و اصولی ساخت بتوانند کیفیت اجرای پروژه های عمرانی را ارتقاء بخشند.

وی تصریح کرد، بناها و سازه ها از ابتدا تاکنون نماد تاریخ تمدن و شرایط اقتصادی و امنیتی گذشتگان بوده اند.

عمید خاطر نشان کرد، مهندس ایرانی باید به پرچم توسعه در کشورهای جهان تبدیل شود و این مهم  توجه به چشم انداز و برنامه های هدفمند را می طلبد.

وی با تاکید بر اینکه قانون محوری در امور عمرانی و تخصصی باید جایگزین کارفرما محوری شود، افزود: این مهم زمانی حاصل می شود که خودمان را از درون اصلاح کرده و توجه به مهندسان به عنوان مهمترین اصلاح درونی به شمار می رود.

نظر شما