شناسهٔ خبر: 19038 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

برخی از مهم‌ترین اخبار استان‌ها در هفته‌ای که گذشت

لرستان؛ رتبه اول سرمایه‌گذاری بخش‌خصوصی در بخش زیرساخت‌های حمل ونقلی/ برگزاری همایش‌ سازه‌های بتنی در هرمزگان/ حذف واصلاح ۱۴ نقطه پرحادثه در آذربایجان غربی پیش از سفرهای نوروزی/ چهار بانده‌شدن محور مرودشت – درودزن

جاده کاهش ۴پله‌ای نرخ بیکاری در لرستان با سرمایه‌گذاری بخش‌خصوصی در حوزه زیرساخت‌ها ، بازدید رئیس مرکز تحقیقات وزارت راه، مسکن وشهرسازی از مرکز علمی –آموزشی لوشان ،تخلیه و بارگیری ۵۸ میلیون تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در هرمزگان و اجرای طرح برندینگ شهری برای توانمندسازی شهرهای قزوین،برخی از مهم‌ترین خبرهای استانی این هفته از ماه اسفند سال جاری است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهم‌ترین اخبار استان‌ها در هفته گذشته به شرح زیر است:

نام استان استان در هفته ای که گذشت
لرستان

سرمایه‌گذاری بخش‌خصوصی در حوزه زیرساخت‌های حمل ونقلی لرستان در سال‌های اخیر باعث کاهش نرخ بیکاری لرستان از ۲۰/۷ به ۱۴/۹ درصد شده که این موضوع در ۱۲ سال اخیر بی‌سابقه است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان در شورای مسکن لرستان گفت: از مجموع ۴۵ هزار و ۸۴۸ واحد مسکن مهر لرستان ۳۳ هزار و ۱۸۳ واحد افتتاح شده و ۱۲ هزار و ۶۶۵ واحد باقی مانده است.

هرمزگان

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان در همایش سازه‌های بتنی گفت: با رعایت مقررات ملی ساختمان آرامش برای شهروندان فراهم می شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از تخلیه و بارگیری ۵۸ میلیون تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی و رونق پهلوگیری کشتی‌ها در بزرگترین بندر تجاری کشور طی سال جاری خبر داد.

قزوین

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین با اشاره به اینکه برندینگ شهری راهی برای توانمندسازی شهرهای استان قزوین است،  گفت: هر شهری با توجه به پیشینه، فرهنگ و تمدن خود دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است که استفاده از این ظرفیت‌ها منجر به شکوفایی هر چه بیشتر این شهرها و مطرح شدن آنها می‌شود.

آذربایجان‌غربی

مدیركل راه و شهرسازی آذربایجان غربی اعلام کرد ۱۴ نقطه پرحادثه در جاده‌های آذربایجان غربی قبل از شروع سفرهای نوروزی حذف و اصلاح می‌شود.

فارس

مدیرکل راه و شهرسازی فارس به همراه تنی چند از مسئولان و کارشناسان، از روند اجرای عملیات ساخت و احداث بیمارستان‌های خاتم الانبیاء و اعصاب و روان شیراز بازدید کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: چهار بانده کردن محور مرودشت – درودزن به دلیل ترافیک عبوری منطقه و اینکه منطقه، یک منطقه کشاورزی است شاهد عبور و مرور بسیار بالایی در این محور هستیم بسیار حائز اهمیت است، وی همچنین در جریان بازدید از پروژه‌های شهرستان اقلید از پروژه صعب العبور در دست احداث محور سورمق – اقلید- یاسوج بازدید کرد.

همه استانها

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور بانوان با اشاره به این‌که بزرگترین حسن میز‌ زنان، برقراری ارتباط نزدیک با چالش‌ها و مشکلات زنان در استان‌ها است گفت: تنها از این طریق است که می‌توان راهکار مناسبی برای دغدغه‌های زنان پیدا‌کرد.

گلستان

طی نشستی مشترك مابین اداره كل راه و شهرسازی، بنیاد مسكن و انجمن خیرین مسكن ساز گلستان؛ مشكلات و موانع موجود در پروژه‌های اجرایی بخش مسكن و ساختمان استان بررسی و هم اندیشی شد.

 

یزد

در ادامه بازید از شهرستانها، مدیركل اداره كل راه و شهرسازی استان یزد از اداره راه و شهرسازی شهرستان ابركوه نیز بازدید کرد.

سیستان‌وبلوچستان

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان سيستان و بلوچستان از ابلاغ اجرای ضوابط طرح تفصیلی شهر فنوج به شهرداری این شهر جهت اجرا خبر داد.

گیلان

اداره‌کل راه وشهرسازی استان گیلان اعلام‌کرد رئیس مرکز تحقیقات وزارت راه، مسکن وشهرسازی از مرکز علمی –آموزشی لوشان بازدیدکرد.

با مشارکت بخش خصوصی آزادراه جدید سراوان –سنگر –سیاهکل-املش- رحیم آباد در گیلان احداث می‌شود.

تهران

مدیر راهداری استان تهران از همیاری ۱۰۰۰ راهدار استان تهران از ابتدای اسفندماه در طرح جهادی راهداری نوروزی خبر داد و گفت: بالغ بر هزار راهدار اعم از نیروهای بخش خصوصی و ستادی با استفاده از ۳۰۰ دستگاه خودرو که ۲۰۰ دستگاه آن سنگین و نیمه سنگین است، عملیات راهداری را انجام می‌دهند.

گرگان

دبیر ستاد احیای بافت‌های فرسوده استان گلستان با اشاره به وجود عناصر با ارزش در بافت تاریخی گرگان، گفت: با اتصال این عناصر با ارزش به یكدیگر بدنبال ایجاد یك محور فرهنگی تاریخی در مركز شهر گرگان هستم.

اردبیل

مدیر فنی و اجرایی اداره كل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: ساختمان بیمارستان شهرستان كوثر تا پایان خردادماه سال آینده تكمیل و تحویل دستگاه بهره‌بردار داده می‌شود.

 

نظر شما