شناسهٔ خبر: 19077 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیركل راه آهن آذربایجان اعلام كرد:

كسب رضایت و افزایش سهم حوزه ریلی در جابجایی‌های مسافران نوروز

قطار مسافر با در نظر گرفتن ارتقای كیفیت خدمات دهی در ایستگاه های راه آهن و قطارها، در حال حاضر تمامی ایستگاه ها و سالن های انتظار و خطوط، بازسازی و بهسازی شده اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران؛ میر حسن موسوی مدیركل راه آهن آذربایجان ( تبریز) با بیان این مطلب كه تعداد زیادی از پروژه های ریلی راه آهن آذربایجان شرقی تا قبل از ایام پیك نوروزی به بهره برداری خواهد رسید گفت: با در نظر گرفتن ارتقای كیفیت خدمات دهی در ایستگاه های راه آهن و قطارها، در حال حاضر تمامی ایستگاه ها و سالن های انتظار و خطوط بازسازی و بهسازی شده اند.

وی افزود: در ایستگاه راه آهن عجب شیر خدماتی چون احداث نمازخانه به متراژ ۱۲۰ متر انجام شده است و همچنین ۲ سالن انتظار در ایستگاه های آذر شهر (شهید رهبری) و ایستگاه زارعی مجهز به تمامی امكانات رفاهی همچون صندلی، مانیتور و غیره جهت رفاه مسافران شده است.

مدیر كل راه آهن آذربایجان ( تبریز) عنوان كرد: در حال حاضر سالن ترانزیت ایستگاه راه آهن جلفا افزایش متراژ یافته بطوریكه اتاق های موجود در ایستگاه تخریب و به سالن اضافه شده است.

وی در ادامه اظهار كرد: سكوی اكثر ایستگاه های راه آهن آذربایجان كه مسافر سوار ویا پیاده می شود، نوسازی و بهسازی شده است.

موسوی گفت: در حال حاضر دو بلاك در این راه آهن كه در دستور كار بهسازی بوده به اتمام رسیده و تا ۱۰ روز آینده ریل باس های دوم و سوم برای بهره برداری ایمن آن آماده می شود، همچنین خطوط یك، دو و سه ایستگاه راه آهن تبریز اسلپ تراك شده است بطوریكه خطوط دو و سه تمام شده و خط یك نیز ۸۰ در صد پیشرفت فیزیكی دارد و تا ۱۰ روز آینده به بهره برداری می رسد.

وی افزود: برای خطوط فوق كه در ایام پیك از آن‌ها استفاده می شود، تاسیسات مورد نیاز ایجاد شده است و همچنین ایستگاه راه‌آهن سلماس نیز بهسازی و به امكانات مورد نیاز مجهز شده است.

مدیر كل راه آهن آذربایجان با بیان اینكه ما دو رویكرد را هدف اصلی فعالیت های خود قرار داده ایم، عنوان كرد: كسب رضایت مسافران و جذب آنان به استفاده از قطار به عنوان وسیله ای ایمن از رویكردهای اصلی ما بوده است كه خوشبختانه در مسیرهای تبریز به تهران و مشهد ظرفیت بالای ۹۸ در صد مسافر را داشته ایم كه امیدواریم برای مسیرهای دیگر هم بتوانیم با ارتقای كیفیت، آنان را به سمت و سوی راه آهن سوق دهیم.

وی خاطر نشان كرد: در ارزیابی سال گذشته خوشبختانه عملكرد بسیار خوبی را داشته ایم كه امیدواریم با اصلاح نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت سال های آتی نیز بتوانیم عملكرد قابل توجهی را در بخش ریلی كشور داشته باشیم.

نظر شما