به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان سیستان و بلوچستان؛ مهدی پارسی مدیرکل راه و شهرسازی استان در بازدید از ایستگاه راه آهن زاهدان در نخستین روز نوروز ۱۴۰۴ تاکید کرد: مجموعه وزارت راه و شهرسازی در این استان تمام توان و تلاش خود را در راستای خدمت رسانی مطلوب به مسافران گرامی در ایام نوروز بکارگرفته اند.
وی ادامه داد: در این راستا ستاد تسهیلات سفر استان و شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان، با همکاری دستگاههای ذیربط، تمهیدات ویژهای برای استقبال و ارائه خدمات مطلوب به مسافران نوروزی اندیشیدهاند.
مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: به منظور دسترسی آسان و سریع مسافران به اطلاعات مورد نیاز، سامانههای تلفن گویای وزارت راه و شهرسازی در ایام نوروز به صورت شبانهروزی فعال هستند. مسافران میتوانند با استفاده از این سامانهها، از آخرین اطلاعات مربوط به وضعیت آب و هوا، ترافیک جادهها، حرکت قطارها و پروازهای هواپیمایی مطلع شوند.
پارسی تصریح کرد: از جمله شماره تلفنهای گویای بخشهای مختلف خدمات رسان در زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی شامل اطلاعات جادهای: ۱۴۱، اطلاعات ریلی: ۵۱۴۹، اطلاعات هوایی: ۱۹۹ جستجو و نجات دریایی: ۱۵۵۰ و هواگوی سازمان هواشناسی: ۱۳۴ است.
وی خاطر نشان کرد: این سامانههای تلفنی، با ارائه اطلاعات بهروز و دقیق، به مسافران کمک میکنند تا با آگاهی کامل از شرایط جادهها، حمل و نقل عمومی و وضعیت آب و هوا، تصمیمات بهتری برای سفرهای خود اتخاذ کنند و پیشبینیهای لازم را انجام دهند. این امر، علاوه بر افزایش ایمنی سفرها، به کاهش زمان سفر و برنامهریزی بهتر برای مسافران کمک میکند.
گفتنی است رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان امروز جمعه از ایستگاه ترانزیت مرکز کنترل ترافیک و محوطه ایستگاه راه آهن زاهدان بازدید و از نزدیک ضمن گفت و گو با مسافران و کارکنان این حوزه مهم حمل و نقلی نظافت واگن ها، وضعیت مهمانداران و نرخ افزایش قیمت بلیط را مورد بررسی قرار داد.