به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی؛ عبدالكریم درویشزاده مدیر كل راهآهن جنوب ( اهواز) درباره پروژههای ریلی راهآهن اهواز كه تا قبل از سال ۹۵ به بهرهبرداری خواهند رسید، گفت: در سال جاری حدود ۹۰ كیلومتر خط ریلی در اهواز بهسازی و حدود ۸۱ كیلومتر در مسیر اهواز به بندر امام و اهواز به هفتتپه زیرسازی شده كه خوشبختانه سرعت را از ۹۰ به ۱۴۰ رسانده است.
وی در ادامه با اشاره به اینكه راهآهن جنوب كشور همچون سالهای گذشته پیشبینیهای لازم را برای ایام پیك نوروزكرده است، افزود: در حال حاضر در خطوطی كه نیاز به بهسازی و بازسازی داشتند، عملیات اجرایی مختص به آنها انجام شده و تمامی ایستگاهها به تجهیزات مورد نیاز و امكانات رفاهی برای جابهجایی مسافران مهیا شده است.
درویشزاده تصریح كرد: در حال حاضر پروژه دو خطه اهواز به اندیمشك و اهواز به بندرامام مراحل پایانی خود را طی میكند و حدفاصل بین ایستگاه میاندشت – سربندر به طول ۸۱ كیلومترآماده بهرهبرداری است و سرعت خطوط به ۱۶۰ كیلومتر در ساعت رسیده است.
وی اضافه كرد: خط دوم اهواز به اندیمشك به طول ۱۴۰ كیلومتر در مراحل پایانی قرار دارد و كمربندی نظامیه به میاندشت به طول ۳۷ كیلومتر با پیشرفت ۷۰ در صد كار زیرسازی را به اتمام میرساند.
مدیر كل راه آهن جنوب خاطر نشان كرد: ایستگاه جدید ماهشهر با همكاری منطقه آزاد پتروشیمی ماهشهر و فرمانداری آن به صورت مشاركتی ساخته شده و آماده بهرهبرداری است كه نزدیك به ۱۶ میلیارد برای آن هزینه شده است.
وی بیان كرد: كار روسازی و زیرسازی خطوط این ایستگاه توسط راهآهن انجام شده كه دارای ۴ خط و یك مثلث برای چرخش دیزل است.
وی یادآور شد؛ در ایستگاه جدید نظامیه نیز روسازی و زیرسازی و نصب سوزن برای آن انجام شده كه همه این پروژهها تا قبل از شروع سال جدید افتتاح میشوند.
بر اساس اعلام روابط عمومی شركت راه آهن جمهوری اسلامی ایران درویشزاده گفت: ساختمان مركزی CPC ( مركز كنترل ترافیك) اهواز هم آماده شده كه بایستی آن نصب شود.
نظر شما