شناسهٔ خبر: 19223 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی:

با ۲۴ برنامه به استقبال میهمانان نوروزی استان مرکزی می‌رویم

مجید رضا نصراله نژاد مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی از آغاز طرح راهداری نوروزی سال ۹۵ همزمان با سراسر کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی، مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی از آغاز طرح راهداری نوروزی سال ۹۵ این استان هم‌زمان با سراسر کشور خبر داد و گفت: طرح راهداری نوروزی امسال در قالب ۶۴ اکیپ راهداری و با حضور ۳۵۰ راهدار در سطح آزادراه‌ها، بزرگراه‌ها، راه‌های اصلی و فرعی این استان به طول ۲۰۰۰ کیلومتر و همچنین راه‌های روستایی به طول ۴۰۰/۴  کیلومتر اجرا می‌شود.

به گفته وی، در این طرح  ۳۰۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین، نیمه‌سنگین و سبک در ایام نوروز ۹۵ به طور شبانه‌روزی به انجام عملیات راهداری می‌پردازند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی افزود: در طرح امسال آنچه بیش از سایر اقدامات راهداری از اهمیت بالا برخوردار است، آشکارسازی نقاط پرحادثه راه‌های مواصلاتی این استان با استفاده از تابلوها و علائم است.

نصراله نژاد اضافه کرد: حضور شبانه‌روزی ۲۰ دستگاه گشت راهداری مجهز به جی‌پی‌اس به منظور موقعیت سنجی و کمک به نیروهای امدادی و رانندگان در جاده‌های استان مرکزی از دیگر اقدامات این اداره کل است.

وی گفت: اصلاح و تکمیل تابلوها و علائم ایمنی در سطح حوزه راه‌های استان، رنگ‌آمیزی پایه تابلوها و علائم و گاردریل‌ها، اجرای خط کشی،لکه گیری، روکش آسفالت، تعمیر و نصب چراغ‌های چشمک زن جدیدوبه روز رسانی سیستم روشنایی محورها و پاکسازی حریم راه‌ها از دیگر اقداماتی بوده که در این طرح به اجرا در می‌آید.

وی افزود: استقرار ماشین‌آلات راهداری در راهدارخانه‌ها، اطلاع‌رسانی از وضعیت جاده‌های استان و هدایت ترافیک، برخی دیگر از اقدامات اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی است که تا آخرین روز از تعطیلات نوروزی ادامه خواهد داشت.

نصراله نژاد ادامه داد: ایمن‌سازی پروژه‌های در دست اجرا به منظور تردد مسافران از دیگر اقدامات این اداره کل بود تا به هموطنان در ایجاد سفری ایمن کمک کند.

نصراله نژاد در پایان گفت: طرح راهداری نوروزی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی از ۱۵ اسفند ۹۴ آغاز و تا ۱۷ فروردین ۹۵ ادامه خواهد یافت.

گفتنی است چاپ و توزیع ۷ هزار نقشه جی آی اس ، ۷ هزار بروشور برای معرفی خدمات و اقدامات انجام شده این اداره کل در طول سال ۹۴ طراحی و همچنین تهیه و نصب ۱۰۰ قطعه تابلو بنر با موضوع راهداری نوروزی و هشدارها و نکات ایمنی مرتبط، تجهیز و آماده‌سازی ۳۰ راهدارخانه ثابت و سیار و سکوهای نماز از دیگر اقدامات ویژه اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی است.

مرکز مدیریت راه‌های این اداره کل با شماره تلفن ۱۴۱و همچنین سامانه اینترنتی shahrah.mrud.ir  به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سوالات و ثبت نقطه نظرات مسافران عزیز نوروزی پیرامون وضعیت راه‌های این اداره کل است.

نظر شما