به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (قم)، سید مرتضی موسوی درخصوص پروژه های اجرا شده در حوزه ساخت و توسعه راه ها در سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: یکی از محورهای حادثه خیز و نیازمند بهسازی و ارتقای استان، محور پردیسان- ورجان بود که با چهارخطه شدن آن در سال گذشته، به بیش از یک دهه مطالبه و انتظار مردم و ساکنین شهرستان کهک خاتمه داد.
وی افزود: پروژه ارتقا و چهارخطه کردن محور قم- کهک، در سال گذشته انجام شد که بخشی از این محور در محدوده شهرک پردیسان تا روستای ورجان به طول ۱۳ کیلومتر چهارخطه شد.
موسوی توضیح داد: این بخش از بزرگراه قم- کهک از اهمیت ویژه ای برخوردار است به گونه ای که محل تردد بسیار زیاد خودروهای عبوری و مسیر دسترسی به نقاط هدف گردشگری شهرستان کهک و روستاهای بالادست آن در تمام فصول سال است.
وی در خصوص آخرین اقدامات انجام شده در محور بزرگراهی قم- نیزار توضیح داد: در سال گذشته، قطعه چهارم این محور از محدوده روستای چشمه علی تا انتهای حوزه استحفاظی به طول ۱۰ کیلومتر چهارخطه شد.
به گفته رئیس اداره نظارت بر ساخت راه های اداره کل راه و شهرسازی استان قم، هم اکنون حدود ۱۱ کیلومتر از این محور (حدفاصل روستای طایقان تا محدوده امامزاده عبدالله (ع)) توسط پیمانکار این اداره کل در حال ارتقا و چهارخطه شدن است و با تکمیل آن، کل مسیر حوزه استحفاظی به لحاظ ایمنی و سهولت عبور و مرور ارتقا خواهد یافت.
وی در خصوص سایر اقدامات عمرانی در حوزه ساخت راه ها طی سال ۱۴۰۳ گفت: بهسازی بخشی از محور بزرگراهی قم- آوه(بازیافت سرد با سیمان)، بهسازی بلوار شهید مکیان پردیسان، تکمیل دو کیلومتر راه دسترسی ادامه بلوار امام صادق (ع) پردیسان و اجرای دو رمپ در ورودی و خروجی میدان آیت ا...بهجت، آغاز عملیات اجرایی احداث دو پل راه آهن و قطار سریع السیر و رمپ های مربوط به آن در محور بزرگراهی قم- کهک از جمله این اقدامات است.
موسوی تصریح کرد: با اتمام پل راه آهن و امتداد آن، زمینه اتصال مستقیم برزگراه قم- کهک به شهرک پردیسان فراهم خواهد شد که ضمن تسهیل عبور و مرور بین شهری، سهولت و ارتقای ایمنی تردد ساکنین سایت شهید رئیسی (۵۶۰هکتاری پردیسان) را در پی خواهد شد.