شناسهٔ خبر: 19241 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در نشست شورای حمل و نقل استان كرمان عنوان شد

فعاليت روزانه ۱۱ اكيپ راهداری در جنوب استان كرمان همزمان با ايام نوروز/ حضور ۲۳۸ راهدار با ۱۳۰ دستگاه خودرو در محورهای استان

محمد ساردویی مدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان گفت: روزانه ۱۱ اکیپ راهداری با ۲۳۸ راهدار و ۱۳۰ دستگاه همزمان با ايام نوروز در ۲ هزار و ۶۵۰ كيلومتر از راه‌های جنوب استان فعاليت می‌كنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان، محمد ساردویی مدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان شامگاه (۱۶ اسفندماه) در نشست شورای حمل و نقل استان كرمان كه با حضور اعضا اين شورا در اداره كل راه و شهرسازی استان كرمان برگزار شد، با اشاره به اینکه از هفته گذشته کمیته حمل و نقل در جنوب استان تشکیل شده است، افزود: مشکلات در حوزه‌ راه‌های جنوب در این کمیته بررسی می‌شود.

وی افزود: روزانه ۱۱ اکیپ راهداری با ۲۳۸ راهدار و ۱۳۰ دستگاه همزمان با ايام نوروز در ۲ هزار و ۶۵۰ كيلومتر از راه‌های جنوب فعاليت می‌كنند و راهدارخانه‌های جنوب استان نيز برای مسافران نوروزی تجهیز شده‌اند.

محمد میرحسینی معاون حمل و نقل استان کرمان نیز در این نشست با اشاره به تردد به استان کرمان، گفت: دستگاه‌های ترددشمار در طول مسیرهای مواصلاتی استان کرمان وجود دارد این گزارش بیشتر ناظر بر حجم تردد در جاده‌های استان کرمان است.

وی با اشاره به ایمنی راه‌ها، گفت: پنج دستگاه گشت‌ نامحسوس را در ایام نوروزی و سفرهای تابستانی در مسیر راه‌ها برای ایمنی بیشتر شهروندان مستقر هستند.

معاون حمل و نقل پایانه‌های استان کرمان  از ۲۷ اسفندماه تا ۱۷ فروردین گشت‌های نامحسوس در طول مسیرها وجود دارد، بیان کرد: تردد گشت‌های نامحسوس وابسته به ترافیک محورهای مواصلاتی استان است.

میرحسینی با اشاره به وجود مجتمع‌های خدمات رفاهی بین‌راهی در سطح استان کرمان گفت: از هفته قبل با همکاری سازمان اوقاف بازدید از سکوی‌های نماز بین‌راهی استان کرمان برای میهمان نوروزی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه واحدهای فنی در طول ایام تعطیل آماده‌باش هستند، افزود: سه شرکت امدادخودرویی برای ایام نوروز برای خودروهای عبوری در سطح استان کرمان به مسافران نوروزی ارائه خدمت می‌کنند.

محسن عراقی‌زاده مدیرکل هواشناسی استان کرمان نیز در این نشست با اشاره به بارندگی‌های استان، گفت: انتظار می‌رود در ایام نوروز بارندگی‌ها ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در این ایام پیش‌بینی می‌شود بارندگی‌ها در جنوب استان کرمان کوتاه مدت است و همچنین احتمال سیل در این مناطق وجود دارد، تصریح کرد: در مناطق کوهستانی و سردسیر احتمال ریزش تگرگ پيش‌بينی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان کرمان با بیان اینکه پیش‌بینی هواشناسی استان روزانه فعال است، بیان کرد: از ۲۸ اسفندماه کشیک‌های هواشناسی در سطح استان فعال هستند.

نظر شما