شناسهٔ خبر: 19277 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

از ۲۲ اسفند ماه امسال فعال می‌شود

راه‌اندازی ۶ دوربین‌ ثبت تخلفات رانندگی در سطح محورهای خراسان جنوبی

دوربین مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در هشتمین جلسه کمیسیون اجرایی ایمنی و حمل ونقل خراسان جنوبی گفت: دوربین‌های ثبت تخلفات رانندگی در استان حدود ۶ دوربین است كه از روز شنبه ۲۲ اسفندماه جرائم رانندگی را ثبت خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره روابط عمومی راه و شهرسازی خراسان جنوبی، کریمپورفرد در هشتمین جلسه کمیسیون اجرایی ایمنی و حمل ونقل خراسان جنوبی با اشاره به اینکه دوربین‌های ثبت تخلفات رانندگی در استان حدود ۶ دوربین است كه از روز شنبه ۲۲ اسفندماه جرائم رانندگی را ثبت خواهند کرد افزود: علاوه بر این ۱۸ دوربین دیگر نیز تا تیرماه سال ۹۵ در استان نصب و راه‌اندازی خواهند شد.

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی ادامه داد: در سال جاری ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون اعتبار برای ایمنی در استان تعیین شده که تاكنون تخصیص نیافته است.

وی با بیان اینکه واژگونی خودرو در متوسط کشوری ۳۰ درصد است، تصریح کرد: در سال گذشته از ۱۹۹ نفر کشته در تصادفات ،حدود ۹۰ نفر بر اثر واژگونی وسایل نقلیه فوت کرده اندوعلت بسیاری از واژگونی‌ها خواب آلودگی بوده است.همچنین متوسط کامیون‌های موجود در جاده‌های کشور ۱۷ درصد است در حالی که در خراسان جنوبی ۲۵ درصد است.

کریمپورفرد با اشاره به مصوبات جلسات گذشته این کمیسیون گفت: در طی امسال حدود ۶۴ جلسه برگزار شده و از مصوبات آن آشکارسازی ۵۴ نقطه حادثه‌خیز استان در سال ۹۳ بوده که اجرایی شده است.

همچنین برق‌رسانی مسیرهای طبس- یزد و محور قائن، تجهیزخودروهای راهداری به کپسول آتش نشانی،نصب پل عابر پیاده در محور خضری، اتمام عملیات میدان زيرگذر خضری، انجام تعریض کمربندی بیرجند و انجام مطالعات ورودی بیرجند توسط مشاور مبنی بر احداث ۸ دستگاه پل از دیگر مصوبات جلسات بوده است.

کریمپورفرد با بیان اینکه معاینه فنی خودروها به درستی انجام نمی‌شود، تصریح کرد: مدت اعتبار معاینه فنی برای کامیون‌ها ۵ سال است که پیشنهاد می‌شود این مدت کاهش یابد.

نظر شما