شناسهٔ خبر: 19281 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در راستای تامین امنیت سفرهای نوروزی:

خط‌كشی ۶۰۰ كیلومتر از راه‌های گلستان در حال انجام است

خط کشی مدیركل راه و شهرسازی گلستان از اجرای خط‌كشی ۶۰۰ كیلومتر از راه‌های شریانی و اصلی استان برای تامین امنیت سفرهای نوروزی هموطنان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان گلستان، ابراهیم مبارك قدم در گفت و گویی خبری گفت: برای اجرای این میزان از خط‌كشی قریب به شش میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال منابع مالی از محل منابع ملی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: علاوه بر خط كشی‌هایی كه هم اكنون در سطح راه‌های استان در حال انجام است، از ابتدای امسال نیز، یكهزار و ۱۰۰ كیلومتر از راه‌های شریانی، اصلی و فرعی استان با بیش از ۱۲ میلیارد ریال اعتبار خط‌كشی شدند.

مبارك قدم تصریح كرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده گردنه‌ها، راه‌های شریانی و اصلی استان از ابتدای حوزه استحفاظی در غرب تا انتهای حوزه در شرق استان در اولویت خط‌کشی قرار گرفتند.

این مقام اجرایی گلستان ادامه داد: هم اینك دو تیم اجرایی با دو دستگاه خط‌کش، عملیات خط‌کشی راه‌های استان را بر عهده دارند.

مبارك قدم ادامه داد: خط‌کشی راه‌های ارتباطی استان همه ساله و پیش از آغاز سال در اوایل اسفند ماه آغاز و تا ۲۵ همین ماه نیز ادامه خواهد داشت.

مدیركل راه و شهرسازی گلستان، این استان را از كریدورهای اصلی غرب به شرق كشور بیان كرد و گفت: استان گلستان دارای دو هزار و ۵۰۱ کیلومتر راه آسفالت شده در بزرگراه‌ها، راه‌های اصلی، فرعی و روستایی است.

به گفته مبارك قدم، یکی از اهداف راه و شهرسازی ایمن‌سازی محورها برای تامین سلامت و آرامش استفاده کنندگان جاده‌ای است و انجام خط‌کشی، سهم عبور رانندگان از جاده‌ها را مشخص می‌کند و باعث افزایش نظم و ایمنی ترافیک در محورهای ارتباطی می‌شود.

وی ادامه داد: خط‌کشی از مقرون به صرفه‌ترین علائم ایمنی افقی راه‌ها محسوب شده و به عنوان مکمل علائم عمودی در سطح محورها به شمار می‌رود كه به طور مستقیم در دید راننده تاثیر گذاشته و با وی یک حس نزدیک و متقابل برقرار می‌کند.

مبارك قدم اضافه كرد: با هدف استانداردسازی و ایمن‌سازی محورها می‌توان به شستشوی تابلوها، تعمیر و مرمت چراغ‌های روشنایی و چشمک زن سولار و مرمت و بازسازی گاردریل‌های آسیب دیده در محورهای مواصلاتی نیز به عنوان بخشی دیگر از اقدامات راهداری برای ایمن‌سازی سفرهای نوروزی اشاره کرد.

طول راه‌های استحفاظی گرگان بالغ بر پنج هزار كیلومتر است كه شامل ۲۵۸ كیلومتر بزرگراه، بیش از یكهزار و ۵۰۰ كیلومتر راه اصلی و فرعی و سه هزار و ۵۰۱ كیلومتر راه روستایی می‌شود.

نظر شما