شناسهٔ خبر: 19340 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با آغاز سفرهای نوروزی صورت می‌گيرد:

آمادگی راه و شهرسازی شهرستان بیله سوار برای پذیرایی از مسافران نوروزی/ راهداری نوروزی در پارس آباد ادامه دارد

لکه گیری جاده رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان بیله سوار از انجام عملیات ویژه راهداری جهت ایمن‌سازی تردد وسائط نقلیه در ایام نوروز خبر داد، این در حالیست که رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان پارس آباد گفت: در آستانه آغاز سفرهای نوروزی برنامه‌های راهداری این شهرستان جهت ایمن‌سازی هرچه بیشتر محورهای مواصلاتی ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره راه و شهرسازی شهرستان بیله سوار، ضیا فكری در بازدید از محورهای مواصلاتی این شهرستان ضمن اعلام این مطلب گفت: با توجه به فرارسیدن ایام نوروز و افزایش سفرهای جاده‌ای برنامه ویژه راهداری با هدف افزایش ایمنی تردد و كاهش تصادفات احتمالی توسط این اداره تدوین و در حال اجراست.

وی به لایروبی دهانه پل‌ها در راه‌های ارتباطی این شهرستان اشاره كرد و گفت: در جهت پیشگیری از خسارات سیلاب‌های احتمالی حاصل از بارش‌های بهاری و به منظور افزایش ایمنی جاده‌های مواصلاتی، اكیپ‌های راهداری این اداره با بكارگیری ماشین آلات سنگین نسبت به لایروبی دهانه پل‌های موجود در جاده‌های اصلی اقدام نموده‌اند.

رئیس اداره راه و شهرسازی بیله سوار افزود: بنا به بازدیدهای انجام شده و وجود خرابی‌های جزئی در راه‌های روستایی شهرستان بیله سوار، اكیپ‌های راهداری اقدام به انجام عملیات لكه‌گیری در جاده‌های روستایی شهرستان نیز نموده‌اند.

فكری با بیان اینكه شهرستان بیله سوار بیش از ۳۰۰ روستا و قشلاق و بیش از ۲۱۰ كیلومتر راه روستایی آسفالته دارد افزود: گشت‌های راهداری این اداره بصورت مستمر درحال بازدید و شناسایی مسیرهای آسیب دیده است و در این راستا محور روستایی عزیزكندی – خلیفه لو با آسفالت گرم لكه‌گیری شده و سایر مسیرها نیز در برنامه كاری راه و شهرسازی است.

وی به حضور فعال اکیپ‌های راهداری در ایام نوروزی در محورهای ارتباطی این شهرستان اشاره كرد و گفت: شهرستان بیله سوار با حدود ۶۰ كیلومتر راه اصلی علاوه بر ارائه خدمات به مردم استان، پذیرای میهمانان كشورهای همسایه نیز می‌باشد و ایمن‌سازی هرچه بهتر جاده‌ها در دستور كار این اداره قرار دارد.

شهرستان بیله سوار در شمال استان اردبیل و در فاصله ۱۷۵ كیلومتری مركز استان و در مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

همچنین علی نادری رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان پارس آباد در بازدید از راه‌های ارتباطی این شهرستان گفت: برنامه‌های راهداری نوروزی این اداره با هدف ایمن‌سازی تردد در جاده‌ها آغاز شده و با جدیت تمام ادامه دارد.

وی به انجام لكه‌گیری در محور سه راه سربند – قره آغاج اشاره كرد و افزود: این محور پرترددترین جاده شهرستان پارس آباد است و علاوه بر نصب و تعمیر گاردریل‌ها و  تابلوهای راهنمایی و اخطاری و سایر علائم جاده‌ای هشدار دهنده عملیات لكه‌گیری آن به طول 65 كیلومتر اجرا شده است.

نادری همچنین از فعال نمودن گشت‌های راهداری در این شهرستان خبر داد و گفت: گشت‌های راهداری به صورت مستمر در سطح جاده‌های اصلی و فرعی پارس آباد حضور دارند و هرگونه كمبودهای احتمالی را رصد می‌نمایند.

نظر شما